معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پیامی دریافت جایزه فیلدز را به فریدون درخشانی (کوچر بیرکار) تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پیامی در تاریخ 97/06/7 دریافت جایزه فیلدز را به فریدون درخشانی (کوچر بیرکار) تبریک گفت. د رمتن این پیام آمده است:

خانواده محترم فریدون درخشانی

با سلام و احترام،

خانه، سایه‎ی وجود آدمی است و وطن خانه‎ی دل؛ عاقبت خانه‎ی دل سایه‎یِ این جان و تن است... سایه‎ها همیشه دنبال صاحبان‎شان هستند... ریسمانی است که روان و خاطرات‎مان را با خودمان وصل نگه می‎دارد. این وصل را هجرانی نیست.

بُن و ریشه‎ی ایرانی‎ها در خانه جوانه می‎زند... خُلق و اخلاق‎مان، اراده و تلاش‎هایمان و روح و روان‎مان از خانه و در خانواده شمایل می‎گیرد. فریدون درخشانی، این متفکر مهاجر، بُن افتخاراتش در خاک خانواده‎اش ریشه دوانده است. افتخار و غرور ملی اش متعلق به همه‎ی ایرانیان است... نقطه‎ی جغرافیایی‎اش فرقی نمی‎کند... نقطه‎ی وجودش همین‎جاست. فریدون از تبار جمشید است؛ همان که ضحّاک جهل و بی‎دانشی را در کوه‎های دماوند اسیر کرد.

دریافت جایزه‎ فیلدز توسط فرزند ایران‎اسلامی، آقای دکتر فریدون درخشانی، تمام ایرانیان را مسرور و مغرور کرد... کوچر بیرکار، خواسته یا ناخواسته فریدون درخشانی است که برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم الگو هست و خواهد بود... نوجوانان و جوانانی که با زمزمه‎ی تلاش‎ها و موفقیت‎های کوچر، راه‎های جدیدی در علم و دانش خواهند گشود. این تندیس دانش، ساختِ یک خانواده‎ی محجوب ایرانی است. مراتب تشکر و تقدیر خود را از خانواده‎ای که فریدون را برای راه افتخار دانش آماده ساختند و پرورش دادند، صمیمانه حضورتان ابراز می‎دارم.

مام میهن، همیشه آبِ آبرو و عزت را بدرقه راه فرزندان خود می‎کند. به امید روزی که به آغوشش برخواهند گشت؛ و دوباره سایه‎ی لطف مادری‎اش را خواهند چشید.