دومین دوره طرح آموزشی-تجربی (کیمیا) به‌منظور ارتقا دانش و مهارت نیروی انسانی حوزه نوآوری و کارآفرینی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کیمیا دوره‌ای آموزشی- تجربی است که با هدف ارتقا آگاهی، دانش و مهارت علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار می‌شود.

این رویداد که با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار خواهد شد، در نظر دارد با توجه به خلا نیروی انسانی توانمند در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور به آموزش و ارتقا مهارت متقاضیان بپردازد. به این صورت این افراد می‌توانند به‌عنوان کارشناسان این حوزه (از قبیل کارشناس ارزیاب، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و غیره) در مجموعه‌هایی مانند شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های VC، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و غیره مشغول به کار شوند و تا حدود خلا موجود رفع شود.

فرآیند آموزش و ارتقا مهارت برگزیدگان به این صورت است که در مرحله اول این افراد طی دو هفته در 100 ساعت کارگاه تخصصی شرکت می‌کنند. پس‌ازآن 80 ساعت کارآموزی می گذارنند و سپس 40 ساعت دوره‌های بینشی و مهارتی را طی خواهند کرد. دوره منتورینگ مرحله بعدی‌ای است که در جلسات حضوری با منتورها به مدت 20 ساعت برگزار می‌شود. در آخر نیز تور بازدید از نهادها و سازمان‌های مرتبط و انجام آزمون از متقاضیان صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند در سایت kimia-college.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند. مرحله بعد تست سنجش شایستگی شغلی خواهد بود و مصاحبه صورت می‌گیرد تا درنهایت افراد منتخب گزینش شوند.

دومین دوره طرح آموزشی-تجربی (کیمیا) با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی به‌منظور ارتقا دانش  و مهارت نیروی انسانی حوزه نوآوری و کارآفرینی کشور برگزار می‌شود.