پژوهشگران دانشگاه "کارنگی ملون"، سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سبک فیلم‌ها را کاملا تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از تک‌کرانچ، پژوهشگران "دانشگاه کارنگی ملون"(CMU) آمریکا، روش جدیدی برای تغییر سبک ویدئو ابداع کرده‌اند.

"آیوش بانسال"(Aayush Bansal)، دانشجوی دانشگاه کارنگی ملون و گروهش، با این روش، ساخت فیلم‌های پیچیده و کپی‌برداری کامل از سبک و محیطی متفاوت را امکان‌پذیر کردند. آنها با این روش موفق شدند، فیلم کاملی از "جان اولیور"(John Oliver)، کمدین انگلیسی را طوری ارائه کنند که شبیه به "استیون کلبر"(Stephen Colbert)، کمدین و مجری آمریکایی به نظر برسد.

با استفاده از این روش می‌توان افراد را در حال انجام دادن کاری نشان داد که هرگز آن را انجام نداده‌اند. بانسال گفت: این ابزار، یک مدل ابتدایی را ارائه می‌دهد که قابل اصلاح است.

در این سیستم، از نوعی الگوریتم هوش مصنوعی موسوم به "GANs" استفاده شده است تا بدون انطباق داده‌ها، سبک یک تصویر تغییر کند اما ممکن است این شبکه، تصاویری ایجاد کند که موجب در هم‌ریختن فیلم شود.

در الگوریتم GAN، دو مدل وجود دارد؛ یک مدل تفکیک‌کننده برای یادگیری سبک تصویر یا ویدئو و یک مدل تولیدکننده برای یادگیری تصاویر یا فیلم‌هایی که با سبک خاصی منطبق هستند. هنگامی که این دو مدل با هم کار می‌کنند، سیستم می‌تواند چگونگی تغییر سبک را یاد بگیرد.

شاید در آینده بتوان از این فناوری، در صنعت فیلم و دوبله و یا تغییر فیلم‌های سیاه و سفید به رنگی استفاده کرد اما پژوهشگران هشدار داده‌اند اگر این سیستم در دست افراد سودجو قرار گیرد، پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.