جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» به عنوان جشنواره تولید محتوا و جریان ساز، که سابقه برگزاری موفق در سال گذشته را نیز داشته است، به عنوان یکی از مبادی معرفی شرکت‌های خلاق انتخاب‌ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از سوی دبیرخانه برنامه زیست بوم صنابع فرهنگی و صنایع خلاق جشنواره فرهنگی و هنری «ایران ساخت» که جشنواره ای برای تولید محتوا و جریان سازی در حمایت از کالای ایرانی است. این جشنواره به شکل‌گیری جریان تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری مدد برساند.

به موجب آئین‌نامه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، شرکت‌های فعال در حوزه‌های خلاق و صنایع فرهنگی که از سوی مجموعه‌های تخصصی که اصطلاحاً مبادی نامیده می‌شوند، به دبیرخانه شرکت‌های خلاق معرفی شوند، به‌عنوان شرکت خلاق پذیرفته‌شده و می‌توانند از مزیت‌ها و خدمات موضوع برنامه بهره‌مند شوند.

در همین راستا، جشنواره فرهنگی و هنری «ایران ساخت» نیز، که سابقه برگزاری موفق در سال گذشته را نیز داشته است، به عنوان یکی از مبادی معرفی شرکت‌های خلاق انتخاب‌شده است.شرکت‌های برگزیده در این جشنواره، از سوی دبیرخانه این جشنواره به عنوان شرکت خلاق برگزیده شده و مشمول استفاده از حمایت‌های دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق خواهند شد.

جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شعار «فناوری ایرانی در خدمت کسب‌وکار ایرانی» و در 6 بخش برگزار خواهد شد. حوزه‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و دانش‌آموزی، از بخش‌های اصلی برگزاری این جشنواره هستند. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره ایران ساخت می‌توانند به آدرس http://iransakht.ir مراجعه کنند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.