در راستای برگزاری دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، بستر حمایتی به‌منظور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در سه بخش صادرات، سرمایه‌گذاری و بازاریابی فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این نمایشگاه محصولات خود را در زمینه‌های الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، فناوری اطلاعات، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، کلان داده، تجهیزات پزشکی، کنترل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، رباتیک، شهر هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند، کشاورزی، شیلات، باغداری و دامداری، نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات آزمایشگاهی؛ فناوری‌های فرهنگی، انیمیشن، بازی و غیره در معرض دید علاقه‌مندان به این حوزه‌ها قرار خواهند داد.

بخش بازاریابی

محمدابراهیم صادقی دبیر دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور با تأکید بر اینکه این نمایشگاه بر سه بخش بازاریابی، صادرات، سرمایه‌گذاری و همچنین پوشش رسانه‌ای‌ تاکید دارد گفت: در نظر داریم با ورود بر این چند بخش بستری را فراهم کنیم تا محصولات فناورانه داخلی با ضریب رشد بیشتری به گوش مخاطبین برسد و درنهایت به توسعه بازار دست‌یابیم. 

وی در ادامه با اشاره به بخش بازاریابی این نمایشگاه گفت: مقدمات حضور شرکت‌های بازاریاب داخلی و خارجی در این نمایشگاه فراهم‌شده است، تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند با ایجاد تعامل و رابطه با شرکت‌های بازاریاب، خدمات بیشتری ارائه دهند و درنهایت محصولات خود را به فروش برسانند.

بخش صادرات 

صادقی با تاکید بر همکاری‌های بین‌المللی گفت: در این نمایشگاه با تاکید بر بخش صادرات، از کشورهای مختلف به‌منظور حضور در این نمایشگاه دعوت به‌عمل‌آمده است، تا زمینه همکاری و ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با میهمانان خارجی بیشتر فراهم شود و فرصتی برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شود.

بخش سرمایه‌گذاری 

دبیر برگزاری دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور گفت: تقریباً با تمام مجموعه‌های مهم سرمایه‌گذاری "خصوصی، دولتی وحاکمیتی" به‌منظور کمک به توسعه شرکت‌ها در راستای برگزاری این نمایشگاه وارد گفتگو شده ایم، البته برخی از این نهادها در نمایشگاه غرفه خواهند داشت تا تعامل بیشتر و نزدیک تری با شرکت های دانشبنیان داشته باشند، لذا نیازهایی که از جنس سرمایه‌گذاری است در این حیطه پاسخ داده خواهد شد. 

بخش رسانه‌ای 

صادقی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در این نمایشگاه بیان کرد: با پوشش خبری مناسب از طریق صداوسیما و خبرگزاری‌ها در نظر داریم تا برای نخستین بار از برخی محصولات فناورانه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی کنیم. 

بر اساس این گزارش؛ دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور باهدف نمایش توانمندی‌های کشور و توسعه ی بازار شرکت های دانش بنیان و با ظرفیت حضور تعداد 300 شرکت برتر دانش‌بنیان و خلاق در تاریخ ۱۹-۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت نمایشگاه به آدرس www.dbexpo.ir مراجعه نموده و یا با شماره 88057648 تماس حاصل فرمائید.