شنبه شب در کارخانهGigafactory تسلا در ایالت نوادا آمریکا آتش سوزی اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، البته تسلا اعلام کرده این آتش سوزی اوایل صبح شنبه خاموش و تولید از سرگرفته شد. این کارخانه موتورهای الکتریکی «مدل ۳» و پک های باتری را تولید می کند. طبق بیانیه این شرکت در آتش سوزی هیچ کسی آسیب ندیده است. همچنین به گفته سخنگوی این شرکت کارمندان تسلا برای اقدامات احتیاطی از کارخانه تخلیه شدند.

این آتش سوزی در لوله خنک سازی کوره تولید پوشش در طبقه سوم کارخانه اتفاق افتاده و خیلی سریع خاموش شده است. البته هنوز دلیل این آتش سوزی مشخص نیست.

این آخرین رویداد از سلسله آتش سوزی ها در کارخانه تسلا است. ماه گذشته نیز آتش سوزی کوچکی در زمین کارخانه تسلا در کالیفرنیا اتفاق افتاد. در آگوست تسلا اعلام کرد بود ۵۰تا ۵۵ خودروی «مدل۳» در سه ماهه سوم تولید می کند از سوی دیگر این شرکت  چند بار متوالی نتوانست در مهلت تعیین شده، تعداد پیش بینی شده خودرو تولید کند و سعی داشت مشکلات تولید را برطرف کند.

البته بدبیاری های تسلا به همین جا ختم نمی شود. چندی قبل نیز ایلان ماسک هنگام مصاحبه رادیویی سیگار ماریجوانا کشید و همین امر به کاهش یکباره ارزش سهام تسلا منجر شد.