نمایشگاه پوستر حادثه تروریستی اهواز به منظور ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان حادثه تروریستی اهواز و محکومیت جنایتکاران و حامیان منطقه‌ای تروریسم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره راه‌اندازی نمایشگاه پوستر حادثه تروریستی اهواز با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پیش رو داریم، گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام به هر شکلی درصدد هستند شاهد جشن و پیروزی انقلاب اسلامی نباشند و بر همین اساس هم از پیش تهدیدهایی کرده بودند و هر از گاهی اقداماتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در اتفاق شومی که در اهواز رخ داد و البته مشخص بود بی‌هدف بوده است و تنها می‌خواستند ایجاد ناامنی و رعب و وحشت کنند، یک گروهک تروریستی در مراسم رژه دست به تیراندازی زد. «گروهک الاحوازی» گروه فاسدی است و مقرشان در انگلیس است. در ابتدای انقلاب اسلامی هم این‌ها سعی در تجزیه جنوب ایران داشتند و وقتی موفق نشدند به امیال خود در ایران دست پیدا کنند، صدام را همراهی کردند و کنار او ایستادند.

شجاعی طباطبایی افزود: این اتفاق در ماه محرم رخ داد و اتفاق مشابه‌ای نیز در ایام ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده بود. نکته دیگری که خیلی مهم است و در پیام مقام معظم رهبری نیز روشن و واضح است این است که دشمنان منطقه‌ای ایران زخم‌خورده هستند اما هر چه از این دست جنایات انجام می‌دهند، ملت ما متحدتر و نظام پابرجاتر می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: سال گذشته و در پی شهادت شهید محسن حججی در زمان کوتاهی نمایشگاهی از آثار طراحان گرافیست کشور با این موضوع راه‌اندازی کردیم که بازتاب بسیاری در بین مخاطبان هنرهای تجسمی و دغدغه‌مندان این عرصه داشت. همین اتفاق به نوعی با این حادثه تکرار شده و از تمامی عزیزان هنرمند که با آن‌ها در ارتباط هستیم کمک خواسته‌ایم تا مانند گذشته نمایشگاهی با قدرت دایر کنیم. با هنرمندان شهرهای قم، اصفهان، مشهد، همدان و ... در ارتباط بوده‌ایم و این هنرمندان، در واقع بچه‌های خط مقدم ما هستند. بسیاری از این هنرمندان به محض اطلاع از حادثه تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند کاری در این زمینه انجام بدهند. غیر از این به این نتیجه رسیده‌ایم با انتشار فراخوان از علاقه‌مندان هم دعوت به عمل بیاوریم تا آثار خود را خلق و برایمان ارسال کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پایان گفت: برای آن که دست هنرمندان باز باشد تعدادی عکس از این حادثه با کیفیت بالا از خبرگزاری‌ها خریداری و در سایت مرکز تجسمی قرار گرفته شده تا طراحان بتوانند از این تصاویر برای طراحی پوستر استفاده کنند.

بر این اساس، به منظور ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان حادثه تروریستی اهواز و محکومیت جنایتکاران و حامیان منطقه‌ای تروریسم و شیطان بزرگ و ایادی آن در دنیا، نمایشگاه پوستر با موضوع این حادثه تأسف‌بار برگزار می‌شود. هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با محوریت موضوعات ذیل به نشانی پست الکترونیکی posterforahvaz@gmail.com  ارسال کنند:                                  

محور موضوعی آثار:

۱ـ محکومیت ترور و تروریسم

۲ـ ادای احترام به شهدا و مجروحان این حادثه

۳ـ محکومیت دشمنان منطقه‌ای ایران (رژیم آل سعود و متحدانش و رژیم صهیونیستی)، آمریکا و ایادی آن در جهان به عنوان حامیان و عاملان تروریسم

۴ـ اتحاد و همدلی مردم و مسئولین در برابر کوردلی و توطئه‌ دشمنان ایران

۵ ـ تکریم ایثار و فداکاری سربازان میهن

۶ ـ طاها؛ شهید ۴ ساله حادثه تروریستی اهواز، فرزند همه ایرانیان

۷ـ امتداد حماسه حسینی؛ رمز پیروزی حق بر باطل

۸ ـ رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر

 مهلت ارسال آثار: حداکثر تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه دوم مهرماه جاری

 شرایط ارسال آثار: ابعاد آثار: ۷۰×۵۰ سانتی‌متر با رزولوشن dpi ۳۰۰ ، با فرمت jpg یا png

 زمان و مکان برگزاری نمایشگاه: نمایشگاه‌های منتخب سراسر ایران

به گزارش مهر، نمایشگاه پوستر با موضوع حادثه تروریستی اهواز توسط حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی، روایت فتح، خانه طراحان انقلاب اسلامی، خانه طراحان انقلاب اسلامی همدان، نهضت مردمی پوسترهای انقلاب و مجمع طراحان گرافیک اسلامی آیه برگزار می شود.