دشتی‌پور گفت: اتخاذ سیاست‎هایی متناسب با فضای دانش‌آموزی در جشنواره دریا «مسیر پیشرفت»، سبب می‌شود گام‌های صحیحی برای آموزش و هدایت دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‌های پژوهش‌سراها برداشته شود.

محمدعلی دشتی‌پور؛ نماینده اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران و مدیر پژوهش‌سراهای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری ضمن اشاره به تعامل درخورتوجه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با آموزش‌وپروش، شناسایی و احصاء اولویت‌های جشنواره در بخش دانش‌آموزی را یکی از راه‌های رونق بیشتر آن برشمرد و گفت: اگر موضوعات و محورهای اولویت‌دار بیش از پیش در بخش دانش‌آموزی مشخص شود، قطعاً خروجی جشنواره بهینه خواهد بود.

وی افزود: اتخاذ سیاست‎های متناسب با فضای دانش‌آموزی در جشنواره «دریا مسیر پیشرفت»، سبب می‌شود گام‌های صحیحی برای آموزش و هدایت دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‌های پژوهش‌سراها برداشته شود.

دشتی‌پور در پایان، اعطای جوایز متناسب به برگزیدگان را یکی از مسائل مهم در رونق بیشتر جشنواره دانست و گفت: این اقدام سبب ایجاد فضای انگیزشی و رقابتی خواهد شد.

چهارمین جشنواره ملی دریا «مسیر پیشرفت» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری، یکم تا سوم آبان ماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.