شرکت دی اچ ال قصد دارد از این پس برای تحویل کالا از پهپادی خاص استفاده کند که از بسیاری قابلیت های هلکوپترهارا دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، پهپاد این شرکت که Parcelcopter نام دارد قبلا به صورت موردی برای ارسال بار به روستاهای جزیره ای دورافتاده یا نقاط کوهستانی در آلمان به کار گرفته شده بود و حالا یک مدل پیشرفته تر از آن قرار است در کشور آفریقایی تانزانیا خدمات رسانی کند.

این هواپیما که توسط شرکت آلمانی Wingcopter تولید شده و به Parcelcopter ۴.۰ شهرت یافته، دارای پره های جدیدی است که به آن امکان می دهد مانند یک هلکوپتر از جا برخیزد و مانند یک هلکوپتر هم فرود آید.

پهپاد یادشده می تواند تا ۶ کیلوگرم کالا حمل کند و به طور خودکار مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این پهپاد به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد. البته اگر پهپاد یادشده در حال حمل بار باشد با یک بار شارژ می تواند حداکثر مسافتی ۴۵ کیلومتری را طی کند.

قرار است از این پهپاد در تانزانیا برای حمل انواع کالا و محموله به بیمارستانی در جزیره Ukerewe واقع در دریاچه ویکتوریا استفاده شود.

این جزیره محل سکونت بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. با انجام هفت پرواز در روز به این جزیره که در فاصله ۶۰ کیلومتری از ساحل قرار دارد، نیازهای بیمارستانی تامین خواهد شد. پهپاد یادشده می تواند در عرض حدود ۴۰ دقیقه به بیمارستان مذکور برسد.