یک شرکت دانش بنیان داخلی سال 72 به عنوان نخستین طراح و تولید کننده نرم‌افزارهای عمرانی، طلایه‌دار حرکت شتابان از نرم‌افزارهای ساده اولیه به سیستم‌های مدیریت استراتژیک امروزی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این شرکت دانش بنیان داخلی، ارائه دهنده اولین فهرست‌ بها و تجزیه بهای الکترونیکی برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت نیرو به همراه مهندسی مجدد ساختارهای اطلاعاتی، ارائه کرده است.شرکت آئین، فعالیت خود را با ارائه خدمات طراحی، مشاوره و برنامه‌نویسی و تولید انواع نرم‌افزارهای نسخه‌ای و تولید نرم‌افزارهای سفارش مشتری آغاز کرده است و خدمات تخصصی متعددی در این زمینه ارائه می کند.

اسماعیل آئین‌ پژوه مدیر عامل این شرکت می گوید: نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کامپیوتری اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار، تهیه لوازم دستگاه‌های رایانه‌ای از منابع داخلی یا خارجی و غیره، واردات و صادرات کامپیوتر و قطعات آن و اخذ و یا اعطای نمایندگی رایانه از شرکت‌های داخلی و خارجی و آموزشی در ارتباط با موضوع شرکت از جمله زمینه های فعالیت شرکت ما است.

همچنین از دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت می توان به ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه فن‌آوری اطلاعات و رایانه سیستم اطلاعات جغرافیایی، انجام خدمات کنترلی و نظارتی، محاسبات و اندازه‌گیری از جنبه کمی و کیفی و اجرا و بهره‌برداری انواع پروژه‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

این شرکت علاوه بر مشتریان، کارفرمایان و کاربران محصولات، خود را در قبال جامعه و محیط پیرامون مسوول دانسته و با توجه به لزوم آگاهی بخشی، ارتقای سطح عمومی دانش و تسهیل در فرآیندهای کاری طیف وسیعی از جامعه مهندسی و آبادگران کشور را مد نظر قرار داده است.

شرکت آئین، با تعهد به رعایت مفاد استانداردها، بهبود مستمر سیستم و همچنین رعایت قوانین، مقررات و سایر الزامات مرتبط، اهداف مختلفی را در راستای بقا، پیشرفت و سودآوری شرکت به همراه رضایت ذینفعان، تعیین و سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است که این اهداف شامل افزایش رضایت ذینفعان سازمان با شناسایی و برآورده ساختن انتظارات، خواسته‌ها و تمامی نیازمندی‌های پایه، عملکردی و هیجانی،

کاهش هزینه‌های سربار و غیر مؤثر بر کیفیت محصولات و خدمات در کلیه فرآیندها با رعایت الزامات ذی‌نفعات و نظام پیشنهادات، کاهش خطاها و اشتباهات کاربر و سیستم با ارایه آموزش مستمر و بهبود روش‌ها، افزایش سهم بازار با گسترش تنوع و افزایش توان تولید و پشتیبانی و تجهیز به تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته و شناسایی، دستیابی و حفظ دانش لازم برای عملکرد سازمان و میل به سوی سازمانی دانشی می شود.

سامانه پی وب یکی از محصولات این شرکت است که این سامانه زمینه ای را فراهم کرده است تا امکاناتی که به صورت محدود در نرم افزار های تحت ویندوز ارائه شده بود، توسعه یافته و فصلی نو در طراحی نرم افزارهای عمرانی ایجاد شود. با توجه به دغدغه های امروز مدیریت کلان در پروژهای عمرانی ازجمله عدم دسترسی بهینه مدیران به گزارشات آماری و همچنین عدم وجود نظارت بر امور رده ها، پیشرفت فیزیکی و ریالی طرح ها و ... توسط دستگاههای اجرایی، سامانه پی وب، به عنوان تدبیری نو در صنعت عمران بستر مناسبی را جهت مرتفع کردن محدودیت های موجود سازمان ها و مدیریت یکپارچه پروژه های عمرانی فراهم کرده است.

نرم افزار تدبیر محصول بعدی این شرکت است، که در سال 64 توسط شرکت آیین طراحی و ابداع شد، این نرم افزار قدم بسیار مؤثری در تقلیل زمان و حذف خطاهای انسانی برداشته شد. از آن زمان تاکنون نرم افزار تدبیر خدمات قابل توجهی به مدیران و کارشناسان طی سه دهه گذشته ارائه کرده است و طی این دوران با توجه به نظرات کاربران به بلوغ کامل رسیده است.

سامانه اطلاعات جغرافیایی اطلس سامانه دیگری است که توسط این شرکت تولید شده است. این سامانه اطلاعاتی است که به تولید، پردازش، تحلیل و مدیریت اطلاعات جغرافیایی می‌پردازد. به عبارت دیگر GIS یک سامانه رایانه ای برای مدیریت و واکاوی اطلاعات جغرافیایی بوده که توانایی گردآوری، ذخیره، واکاوی و نمایش اطلاعات جغرافیایی را دارد. هدف نهایی یک سامانه اطلاعات جغرافیایی، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری های پایه‌گذاری‌ شده بر پایه داده‌های جغرافیایی می‌باشد و عملکرد اساسی آن بدست آوردن اطلاعاتی است که از ترکیب لایه‌های متفاوت داده‌ها با روش‌های مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون بدست می‌آیند.