رنجبر گفت: حضور در جشنواره ملی دریا، فرصت خوبی برای آگاهی‌بخشی به صاحبان سرمایه برای حمایت از بخش‌های مرتبط با صنعت دریایی است.

محمد رنجبر؛ مدیرعامل شرکت ستراک در گفت‌وگو با حبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری ضمن اشاره به نحوۀ تولید محصولات این شرکت، مهندسی‌معکوس را گام اول برای رسیدن به طراحی و ساخت صنعتی دانست.

وی افزود: با مهندسی معکوس می‌توان به ایده برای طراحی و سپس ساخت محصولات و خودکفای کشور در بخش صنعتی رسید. رسیدن به دانش فنی و فناوری از این مسیر، مقرون به صرفه است.

رنجبر ادامه داد: مهندسی معکوس به عنوان استراتژی شرکت، سبب شد در عرصه‌های مختلفی چون ساخت هلی‌کوپترها، سوخت و صنایع دریایی به دستاوردهای خوبی برسیم و در سیستم‌های هیدرولیک مربوط به پروانه‌های کامپوزیت محصولات مناسبی تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت «ستراک طرح اسپادانا» با اشاره به نقش مهم جشنواره دریا در تجمیع داشته‌ها و دانسته‌ها، از حضور این شرکت با پروانه‌های کامپوزیت در نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: حضور همۀ فعالان عرصه دانش‌بنیان در یک محل سبب می‌شود زمینه برای همکاری فراهم شود و شرکت‌ها بتوانند در کنار یکدیگر هر کدام بخشی از چالش‌های این صنعت را رفع کنند.

وی در پایان تصریح کرد: حضور در جشنواره ملی دریا، فرصت خوبی برای آگاهی‌بخشی به صاحبان سرمایه برای حمایت از بخش‌های مرتبط با صنعت دریایی است.

چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی»، «مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV) »، «مسابقات شناورهای هوشمند (RSV) «، «مسابقه ملی ایده‌بازار دریایی»، «طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «جشنواره دانش‌آموزی دریا»، «نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی» و «رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، یکم الی سوم آبان‌ماه اول تا سوم آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت mitc.isti.ir مراجعه کنند.