گوگل قصد دارد برای استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف سازگار با سیستم عامل اندروید از مشتریان اروپایی خود هزینه دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ورج، از این پس کاربران گوشی های اندرویدی در صورت مراجعه به فروشگاه پلی استور گوگل و تلاش برای بارگذاری برنامه های مختلف این شرکت برای اولین بار باید حق اشتراک مختصری پرداخت کنند.

به نظر می رسد این اقدام نه چندان دوستانه گوگل، واکنشی به حکم کمیسیون اروپایی بر علیه آن باشد. این کمیسیون، گوگل را به علت نقض قوانین ضدانحصار خود ۵ میلیارد دلار جریمه کرده و از آن خواسته تا تلاش غیرقانونی خود برای پیوند زدن مرورگر کروم و جستجوگر گوگل به سیستم عامل اندروید را متوقف کند.

کمیسیون اروپا معتقد است گوگل تلاش می کند تا به شیوه های مختلف کاربران را به استفاده از اپلیکیشن های تولیدی خود مجبور کند و رقبایی که نرم افزارهای مشابه تولید می کنند را در انزوا قرار داده و از میزان درآمد کسب شده آنها بکاهد.

از ابتدای عرضه سیستم عامل اندروید تا به حال سابقه نداشته که گوگل برای استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی از کاربران مختلف پول طلب کند. زیرا این شرکت از طریق مرورگر کروم، خدمات جستجو و تبلیغات آنلاین به نمایش درآمده در آنها سود سرشاری کسب می کند.

البته این تحول به معنای پولی شدن سیستم عامل اندرویدی نیست، ولی می تواند برای شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی نیز خبر ناخوشایندی باشد که از این پس برای کاهش هزینه ها باید بسیاری از تولیدات خود را بدون برخی برنامه های محبوب اندرویدی گوگل در بازار اروپا عرضه کنند.