به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت استوری بلاکس می گوید با بررسی ۶۰ میلیون جستجوی اینترنتی در سراسر جهان موفق شده فهرستی از برترین جاذبه های تاریخی و شهری جهان تهیه کند که از آنها بیش از بقیه برای تولید عکس ها و ویدئوهای تبلیغاتی و جذاب استفاده می شود.
در این فهرست ۵۰ نقطه متنوع در قاره های مختلف جهان گنجانده شده است.
در صدر این فهرست مجسمه آزادی قرار دارد و رتبه دوم متعلق به میدان تایمز است که هر دو در شهر نیویورک هستند. رتبه سوم به برج ایفل در فرانسه رسیده و رتبه چهارم هم مربوط به پارک مرکزی نیویورک است.
اما رتبه پنجم متعلق به ساعت بیگ بن در لندن بوده و رتبه ششم هم آبشارهای نیاگارا در آمریکای شمالی اختصاص دارد. رتبه های هفتم تا نهم نیز از آن پل گلدن گیت در سان فرانسیسکو، تاج محل در هند و پارک ملی یلواستون در ایالت وایومینگ امریکاست.
شهر مقدس مکه که خانه خدا در آن قرار دارد، توانسته رتبه دهم را در این فهرست کسب کند و رتبه های یازدهم تا چهاردهم به پل بروکیلین، ساختمان امپایراستیت، نشان هالیوود و ساختمان پنتاگون در آمریکا رسیده است.
اما رتبه پانزدهم از آن برج خلیفه در امارات شده و رتبه ۱۶ هم به کاخ کرملین رسیده است. رتبه ۱۷ تا ۲۰ نیز از آن مجموعه تاریخی سنگی استون هنج در لندن، کوه اورست، چرخ و فلک چشم لندن و در نهایت دره مرگ در شرق کالیفرنیاست.
برای مشاهده فهرست کامل که هیچ از آثار تاریخی و تمدنی ایران در آن وجود ندارد، می توانید به این نشانی مراجعه کنید.