یک عضو هیات مدیره خانه سینما دلایل راه اندازی سایت فروش بلیت فیلم های در حال اکران توسط این نهاد صنفی را تشریح کرد.

روانبخش صادقی عضو هیات مدیره خانه سینما درباره راه اندازی سایت فروش بلیت فیلم های در حال اکران توسط خانه سینما گفت: ایجاد سایت فروش بلیت توسط خانه سینما از جمله ایده هایی بود که طی یک سال گذشته در حال پیگیری آن بودیم و یکی از اهداف اصلی ایجاد چنین سایتی این بود که خانه سینما به مرحله ای برسد تا منبع درآمد ثابتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعضای خانه سینما بنا به دلایل مختلف نیازمند حمایت مالی هستند، بیان کرد: بخش زیادی از بودجه خانه سینما در بخش رفاهی و کمک به اعضای خانه سینما هزینه می شود که این سایت می تواند در تامین این هزینه ها کمک کند زیرا ما به دنبال ایجاد یک منبع درآمد ثابت هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به اعضا ارایه دهیم.

عضو هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: فروش بلیت سینماها توسط خانه سینما یک طرح جامع است و با توجه به اینکه تهیه کنندگان، سینماداران و دیگر اهالی صنوف در این امر ذینفع هستند، توانستیم مجوز راه اندازی چنین سایتی را از کانال خانه سینما دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها سینماتیکت به عنوان سایت رسمی فروش بلیت فیلم فعال است، گفت: در بخش هایی مانند تئاتر و موسیقی سایت های مختلفی در زمینه فروش بلیت فعال هستند و ما در سینما نیز به سایت هایی غیر از سینماتیکت نیاز داریم.

صادقی با ابراز امیدواری از اینکه هرچه سریعتر سایت فروش بلیت فیلم توسط خانه سینما راه بیفتد و بین مخاطبان سینما شناخته شود، توضیح داد:  خدف ما این است که بتوانیم خدمات بهتری ارایه دهیم و در این زمینه بحث رقابت نیز بسیار مهم است و بی شک هر سایتی که خدمات بهتری ارایه کند مشتریان بیشتری جذب می کند. زمانی که ۲ سایت در این زمینه کار کنند بحث خدمات رسانی در چرخه رقابت قرار می گیرد و این رقابت سالم می تواند سطح خدمات دهی را بالا ببرد.

عضو هیات مدیره خانه سینما اضافه کرد: سعی شده است در سایت مورد نظر برخی از ایرادهایی که در سایت های دیگر وجود داشت برطرف شود و شرایط بهتری برای انتخاب مشتری ایجاد کنیم. همچنین این سایت در زمینه تبلیغات برای فروش بهتر فیلم ها نیز ورود پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سایت فعال و گسترده تری ایجاد کنیم بی شک فروش فیلم ها بالا می رود و تاثیرات مثبتی بر چرخه اقتصادی سینما خواهد داشت. تمام این اهداف سبب شده است تا برای طراحی این سایت همه جوانب و خط مشی های خانه سینما مورد توجه قرار گیرد.

این کارگردان سینمای انیمیشن توضیح داد: بی شک ایجاد درآمد ثابت برای خانه سینما می تواند شرایطی را فراهم کند تا خانه در مواردی مانند خدماتی، رفاهی، زیرساختی و یا حتی ایجاد صندوق بیمه بیکاری سینماگران بهتر عمل کند زیرا هرچقدر درآمد خانه سینما بیشتر باشد بهتر می توان خدمات لازم را به همه صنوف سینمایی ارایه کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است فروش بلیت جشنواره فیلم فجر نیز به این سایت سپرده شود، توضیح داد: حتما می توانیم چنین امری را نیز انجام دهیم و باید دید که سایت تا آن زمان فعالیت خود را چگونه پیش می برد.

صادقی در پایان گفت: مراحل نهایی راه اندازی سایت در حال انجام است و فکر می کنم به زودی رونمایی از آن انجام و به تدریج امکانات مورد نیاز به سایت اضافه شود و تا زمان پیش‌فروش بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر این سایت به لحاظ ساختار کامل می شود.