عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری حمایت از کالای ایرانی را از عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی است تا اقتصادی آنچنان مستحکم ایجاد شود که تکانه‌های بیرونی به آن آسیب نرساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی  اظهار کرد: نام گذاری سال ها از ابتکارات رهبر معظم انقلاب و کلید واژه آن اقتصاد مقاومتی است. حمایت از کالای ایرانی هم از عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی که آنچنان مستحکم باشد که تکانه های بیرونی به آن آسیب نرساند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن با فشار اقتصادی به دنبال اهداف خود از جمله آسیب رساندن به نظام اسلامی است بنابراین رهبر معظم انقلاب در نام گذاری های سال های اخیر تمرکز خود را بر مسایل اقتصادی گذاشته اند. بنابراین  برای تحقق شعار سال هم مسولان باید بر تولید نظارت ویژه داشته باشند و هم مردم مصمم باشند که بر اقتصاد و قدرت اقتصاد کشور با حمایت از کالای ایرانی بیفزایند.

خطیب جمعه تهران با بیان این که از عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است افزود: حمایت از کالای ایرانی هم اقتصاد ما را پویا می کند و هم از چالش بیکاری خواهد کاست و بازار اشتغال را گرم می کند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی سفارشی و دستوری نیست بلکه از رهگذر تولید کالای فاخر این تشویق تاثیر گذار است.

وی خطاب به تولید کنندگان بر تولید کالای فاخر تاکید کرد تا ایرانی کالای ایرانی مصرف کند.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.