نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که  حمایت از کالای ایرانی به تغییر قانون نیاز دارد گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، مساجد، مدارس و معلمان، تجار و بازار همگی باید برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل و تداوم آن کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید به خودمان اعتماد کنیم اظهار کرد: این اعتماد باید به گونه ای باشد که تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت و تولید در کشور خودمان و به دست هموطنانمان انجام شود.
وی ادامه داد: نمی‌شود خودمان کالای خارجی مصرف کنیم و به مردم بگوییم ایرانی بخر، از این رو همه اعم از مسئولان و مردم برای حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کنند و تناقضی بین حرف و عمل نباشد.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت رعایت برخی مسائل توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: تعیین قیمت مناسب و بهبود کیفیت کالا باید از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد، مصرف کننده‌ها نیز با حمایت از کالایی که ساخت صنعتگران ایرانی است، از تولیدات خودمان حمایت کرده و به اشتغال خارجی‌ها کمک نکنند.

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با وجود بهبود شرایط نسبت به گذشته، هنوز هم مشکلاتی داریم. با توجه به حوادث اخیر در منطقه و برخوردهای آمریکا، راهی جز ایستادن روی پای خودمان نداریم.

وی همچنین بیان کرد: با به روی کار آمدن ترامپ، سرعت ارتباطات خارجی ما کم‌تر شد، همچنین به دلیل نوع حرف زدن ما و ناهماهنگی‌هایی که در داخل با یکدیگر داشتیم، ارتباطات اجتماعی و اقتصادی در سال گذشته، آن طور که باید، درست نشد و امکان بهبود هم وجود نداشت.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی»در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.