رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که مردم کالای ایرانی مصرف کنند به‌طور مستقیم تولید تقویت‌شده و روحیه خودباوری نزد تولیدکننده و کارآفرین تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از دو منظر به حمایت از کالای ایرانی نگاه کرد اظهار کرد: یکی آثار حمایت از تولید ایرانی برای اقتصاد کشور است و منظر دیگر، وظایف ما در قبال حمایت از کالای ایرانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت از تولید ایرانی، آثار مثبت متعددی برای اقتصاد کشور به همراه دارد؛ اقتصاد را رونق می‌بخشد، بنیان‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت می‌کند، باعث افزایش بهره‌وری شده و کیفیت محصولات تولیدی را برای افزایش رقابت‌پذیری افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 یادآور شد: وقتی مردم کالای ایرانی مصرف کنند به‌طور مستقیم تولید تقویت‌شده و روحیه خودباوری نزد تولیدکننده و کارآفرین تقویت می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید تمامی دستگاه ها با برنامه ریزی مشخص شرایطی را فراهم کنندکه از تولیدات داخلی استفاده شود چرا که انجام این مهم به اشتغالزایی منتهی می شود.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی همچنین گفت:  باید امروز به موضوع تولید رقابت پذیر توجه شود، باید به بهره وری و ارتقای کالاهای تولید داخل توجه جدی شود چرا که همگام با حمایت از بخش تولید باید کیفیت کالاها نیز ارتقا یابد.

فولادگر در تشریح وظایف آحاد مردم درحمایت از کالای ایرانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این بار همه مردم را مخاطب خود قرار دادند و تأکید کردند که روحیه و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید نزد مردم ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، علاوه بر لزوم افزایش انگیزه خرید کالای ایرانی توسط مردم، تولیدکننده نیز وظایفی بر عهده دارد که افزایش کیفیت تولیدات، افزایش رقابت‌پذیری و مناسب‌سازی قیمت کالای ایران در قیاس با کالای خارجی ازجمله این وظایف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در سال 91 رهبری نام‌گذاری مشابهی در حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی داشتند و حال پس از گذشت 6 سال اقدامات زیادی در این زمینه انجام‌شده اما کافی نیست.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 گفت: علاوه بر این تأکید هرساله رهبری بر مواضع اقتصاد مقاومتی خود نشان‌دهنده حساسیت و جایگاه اقتصاد در اوضاع فعلی کشور است.

فولاد گر در ادامه به حمایت از تولید کننده اشاره کرد و گفت: از یک‌سو می‌توان با حمایت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و تشویق‌های صادراتی از تولید ایرانی حمایت کرد و از دیگر سو، مقررات زدایی، بهبود فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های تسهیل‌کننده تولید در این زمینه راهگشاست که دسته دوم، راهکار مناسب‌تری است و اثرات مثبت بیشتری به همراه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون ویژه تولید ملی نیز تلاش خواهیم کرد به سراغ دسته دوم حمایت‌ها رفته و نظارت‌های خود بر نحوه اجرای قوانین حامی تولید ملی را ادامه دهیم ابراز کرد: در طی سال‌های اخیر قوانین متعددی ازجمله استفاده حداکثری از توان داخلی، بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید مورد تصویب قرارگرفته که باید بر نحوه اجرای آن نظارت کرد.

فولادگر تاکید کرد: همه نهادها در تحقق حمایت از کالای ایرانی نقش دارند اما نقش دولت به‌عنوان مجری قوانین، بیشتر است و باید حمایت‌های لازم از تولید را انجام دهد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.