رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که خرید کالای ایران ساخت به ثبات اقتصادی کمک می‌کند گفت: خرید از کالای ایران ساخت نیازمند فرهنگ‌سازی با همکاری رسانه‌های جمعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مصرف کالای ایرانی را به عنوان یک وظیفه همگانی راهکاری برای افزایش تولید ملی و ایجاد فرصت های شغلی جدید دانست و در این زمینه اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی مختص به مسئولان نیست و تمام اقشار جامعه برای تحقق آن باید نقش آفرینی کنند.

تاجگردون با تاکید بر این که حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان نیازمند توجه جدی مردم برای مصرف کالاهای داخلی است ادامه داد:  مصرف کالاهای داخلی باعث به حرکت درآمدن چرخ تولید و رونق صنعت کشور می شود.

وی همچنین بیان کرد: تولیدکنندگان نیز برای جلب اعتماد مشتریان باید کالاهای باکیفیت و مرغوب تولید کنند تا زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان فراهم شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران خواست تا با توجه به امنیت پایدار از ظرفیت های شهرستان ها به ویژه شهرستان گچساران برای تولید بهره مند شوند.
تاجگردون بحث حمایت از کالای ایرانی را دارای اهمیت ویژه در ثبات رونق اقتصادی، معیشت و دغدغه اشتغال در کشور دانست که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی شعار امسال را با این عنوان انتخاب کردند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.