رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایران ساخت مسئله کلیدی و مهم برای رشد اقتصادی کشور و در کنار آن تضمین کننده اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، الهیار ملکشاهی یکی از مشکلات اصلی امروز کشور را بیکاری دانست و اظهار کرد: تا زمانی که تولید در کشور رونق پیدا نکند به طور حتم اشتغالی ایجاد نمی شود. در این راستا حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی می تواند در رشد اقتصاد کشور و اشتغالزایی مثمر ثمر باشد و می توان گفت یکی از مولفه های اصلی خروج اقتصاد از رکود است.

ملکشاهی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی علاوه بر تضمین ایجاد اشتغال، نقدینگی موجود در کشور را نیز به سمت درست هدایت کرده و از معاملات کاذب دور می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین عنوان کرد: با حمایت از کالا و تولید داخلی، پول های خرد در دست مردم نیز به سمت و سوی تولید هدایت شده و در نتیجه رونق اقتصادی در کشور رخ می دهد و در کنار آن امنیت ملی کشور تضمین می شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مبارزه قاطع با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: عامل اصلی اضمحلال کالای ایرانی ورود کالای قاچاق به کشور است و تا زمانی که کالای قاچاق آزادانه وارد کشور شود حمایت از تولید ملی آن گونه باید باشد، ممکن نیست.

وی با تاکید بر این که تهدید اصلی کالای ایرانی قاچاق است گفت: متاسفانه طبق آمارها معادل 20 میلیارد دلار کالاهای قاچاق به کشور وارد می شود که باید جلوی آن را گرفت تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.

به گفته نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، واردات کالای خارجی در کشور آمریکا که عضو کشورهای تجارت جهانی است ممنوع است یعنی وضع قوانین سنگین برای واردات کالا به آمریکا نشان از توجه مسئولان این کشور به موضوع حمایت از کالای داخلی دارد. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع در کشور باید با هر موضوعی که موجب ضعف تولیدات داخلی می شود قاطعانه برخورد شود.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، پایان آبان ماه ۱۳۹۷ است.