عضو هیئت‌رئیسه مجلس فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید ساخت ایران را راهکاری مناسب برای مقابله با ورودکالای قاچاق دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اولین گام در حمایت از کالای ایرانی را مقابله با ورود کالاهای قاچاق دانست و اظهار کرد: از سویی دیگر فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید داخلی که می‌تواند راه مناسبی برای مقابله با ورودکالای قاچاق باشد چرا که در چند سال گذشته خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی با بیان این که  ترویج استفاده از کالاهای ایرانی منجر به اشتغالزایی در کشور می شود، گفت: در برخی مواقع شاهد واردات کالاهایی هستیم که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود که این مسئله تعطیلی کارخانه ها را به دنبال دارد بنابراین راه مقابله با این‌ کار توجه ویژه به تولید داخلی است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی باید به سمت احیا کارخانجات و صنایعی که روبه تعطیلی یا نیمه تعطیلی رفته‌اند برود، افزود: اگر می‌خواهیم راهی را که در  اقتصاد مقاومتی پیش گرفته‌ایم را ادامه دهیم و از این طریق به رونق کسب و کار برسیم باید حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم چرا که در این زمینه نیاز به عزم ملی داریم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی و الگوسازی در خصوص حمایت از کالای ایرانی باید مسئولان پیشقدم باشند زیرا مردم رفتار و برخورد آنها را رصد  و از آنها الگوبرداری می‌کنند.

وی حمایت از کالای ایرانی را در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاستی لازم‌الاجرا در کشور برشمرد و افزود: برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی لازم است به تولیدات داخل اهمیت داده شود؛ فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید در کشور با اقتصاد مقاومتی تنظیم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: مجلس آمادگی دارد تا اگر موانعی در راستای تولید و حمایت از سرمایه ایرانی وجود دارد با تعدیل قانون بستر را برای تولید و تولیدکنندگان فراهم کند. عباسی بابیان اینکه کالای ایرانی نیازمند توسعه و افزایش کیفیت است افزود: در برخی از اجناس ایرانی نیازمند افزایش کیفیت هستیم اما در بخشی دیگر برای حمایت از کالای ایرانی لازم هست تا قیمت محصول نهایی کاهش پیدا کند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان آبان ماه سال جاری است.