ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در 15 حوزه‌ علمی

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هم اکنون در 15 حوزه‌ مختلف علمی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هم اکنون 15 حوزه مختلف علمی و بیش از 500 آزمایشگاه مختلف را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این بین، 38 درصد از آزمایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و 35 درصد از آزمایشگاه‌ها تحت نظارت وزارت علوم قرار دارد و مابقی آن‌ها آزمایشگاه‌های مربوط به سایر وزارت‌خانه‌ها است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از زیر مجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که مجموعه‌ای وسیع از آزمایشگاه‌های کشور را در بر می‌گیرد؛ از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی گرفته تا آزمایشگاه‌های مربوط به وزارتخانه‌هایی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و همچنین آزمایشگاه‌های موجود در مجموعه‌های دانشگاهی.

هم اکنون بیش از 11 هزار تجهیز آزمایشگاهی با قابلیت ارائه بیش از 20 هزار خدمت مختلف در حال ارائه‌ خدمات آزمایشگاهی به محققان و صنعت‌گران حوزه‌های مختلف علم، از جمله علم نانو است. سازمان استاندارد، گمرک، سازمان غذا و دارو و برخی ارگان‌های نظارتی نیز از جمله مشتریان عمده خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی محسوب می‌شوند.