وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت: ارزش‌افزوده حوزه گیاهان دارویی از خام فروشی به سمت فرآورده‌هایی برای رفاه و سلامت مردم سوق پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حجتی وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت: از معاونت علمی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکر می کنم  که به ما درس «توانستن» را آموخت. این که ما می‌توانیم بیش از هر موضوع دیگری از اهمیت قائل است و ما باید این توانستن را در برنامه‌ها و کارهای خود مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: کشورما همواره از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است که مسئولین در موقعیت‌های مختلف به آن اشاره می‌کنند، اما باید به درک درست آن برسیم که این «ما می‌توانیم» را به خوبی اجرایی کنیم. همان‌گونه که سال‌به‌سال جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) شکوهمندانه‌تر از پیش برگزار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر عرصه گیاهان دارویی، بیان کرد: خواست و هدف زنجیره تولید در بخش کشاورزی این است که هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم ارزش‌افزوده در ارتباط با محصولات خام گیاهان دارویی ایجاد شود. ظرفیتی که آفرینش و خلقت پروردگار متعال در گیاهان دارویی قرار داده، پاسخ بسیاری از مشکلات ماست.

وی با اشاره به این‌که تاکنون این عرصه با خام فروشی مواجه بوده، افزود: امروز ارزش‌افزوده محصولات تولیدی در مزارع، به سمت رفاه مردم و سلامت آنان سوق پیدا کرده است که خود نشانه‌ای مثبت از رشد این عرصه محسوب می‌شود.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری21 تا 24 آبان 1397 در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.