دکتر نوربخش از آنجا که همواره، دل نگران وطن و مردم سربلندش بود، آخرین ثانیه های عمر گرانقدرش را هم مصروف خدمت به ایران داشت.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری:
سوگوارانه و ناباورانه، خاطره آخرین  دیدار، روز یکشنبه  قبل را مرور می کنم. با دکتر سیدتقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی جلسه نوبه ای داشتم ومن گزارشی از فعالیت هیئت های نظارت را به ایشان ارائه می کردم. هنوز هم بعد از این همه سال شناخت، وجوه دیگری از تخصص و سختکوشی و تیزبینی اش را می دیدم که برایم تازگی داشت ، اشراف بینظیر بر امور اجرایی و تخصصی سازمان در همه زوایا . همچنان سلامت و پاکدستی اش، در کنار دغدغه مندانه زیستن اش، برایم دلچسب بود و طعم ابدیت می داد. حالا، همزمان با به تن کردن رخت سیاه عزای شهادت امام حسن عسکری(ع)، اندوه مان صدچندان شده است. از سندگلی این تقدیر، دائما دچار محنت و تنگدلی می شویم و این قصه، همچنان ادامه دارد.. انگار حسرت ما و بی پایانی این جاده ها، با هم خویشاوندند که تمامی ندارند.  بواسطه چالش این ایام اما دکتر نوربخش شجاعت بالایی در سپردن مسوولیت به جوانان داشت. هنوز از این دلخوشی سیراب نشده بود که اسیر دلتنگی رفتن او شدم.

سخت گیری و سختکوشی و دقت نظرش در کارها، سبب شد که در کنار کارنامه خدمات  پزشکی ارزشمندش و سوای خدمات ماندگارش در تامین اجتماعی، یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارد؛ خدمات بسیاری ازجمله در جهاد دانشگاهی وسازمان نظام پزشکی تا بیمارستان میلاد تهران، حاصل همه ویژگی های بارز و سرآمد دکتر نوربخش است  طی این سال ها،

حالا چه می شود کرد؟ ما مدیر خوب و کاربلد، کم نداریم. جوانان پرتلاش و باانگیزه هم بسیار داریم برای خدمت کردن و ساختن. در این روزهای سخت و دشوار، ما به دکتر نوربخش ها و دکتر تاج الدین های بسیاری نیازمندیم. دقت نظر و نگاه بلند ایشان، دستاوردهای زیادی داشت و تجربه مدیریتی گرانبهایی را برجای گذاشت.

اینک رمز عبور از دشواری ها و ناملایمات در مشت ما است. سختکوشی و پاکدستی در کنار تخصص و دقت نظر، حاصل اش می شود ماندگاری نام و خدمات؛ می شود دعای خیر یک ملت؛ می شود دکتر نوربخش.

با این همه، من همچنان افسوس روزهایی را می خورم که هنوز نیامده اند. روزهایی که می شد بسیاری چیزها آموخت و تنومندتر و پربارتر شد. می شد از سختگیری ها، راه های تازه ای ساخت و از دغدغه مندی ها، بنایی ماندگار برپا کرد.

جاده ها برای رفتن بر روی زمین ساخته شده اند و رهروان اش، کوشندگان خستگی ناپذیرند. راه آسمان را اما، می باید که با پای دل دوید. دکتر نوربخش از آنجا که همواره، دل نگران وطن و مردم سربلندش بود، آخرین ثانیه های عمر گرانقدرش را هم مصروف خدمت به ایران داشت و سربلندانه به همراه معاونش  به آسمان کوچ کردند . من همچنان به زندگی و سرنوشت شریف او غبطه می خورم و آرزومندم که در این مسیر بتوانم گام بردارم. روحش شاد و یادش گرامی.

یوسف طوقانی
نماینده  مدیرعامل و مسئول هماهنگی  هئیت‌های رسیدگی تخلفات سازمان تامین اجتماعی