دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حضور 134 سخنران در سومین دوره این کنگره خبر داد و این اتفاق را از جمله تجربه‌های بی‌سابقه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ناصر اقدمی دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با ارائه آخرین آمار از این رویداد گفت: فقط در برنامه علمی یعنی کنگره این رویداد 134 سخنران حضور خواهند داشت که در نوع خود از جمله کنگره‌های بزرگ محسوب می‌شود.
وی توضیح داد: 78 نفر افراد دعوت شده این بخش هستند که از میان آنان 14 نفر میهمانان خارجی، 5 نفر سمپوزیوم بیماری پیوند علیه میزبان و 12 نفر ایرانی مقیم خارج از کشور حاضر د

ر این رویداد خواهند بود. 47 سخنران‌ از داخل کشور در این کنگره دعوت دارند که 14 نفر در موضوع سمپوزیوم بیماری پیوند علیه میزبان سخنرانی می‌کنند.

اقدمی با بیان این‌که 56 مورد پذیرش خلاصه مقالات به صورت سخنرانی بوده است، ادامه داد: 15 درصد این مقالات متعلق به افراد خارجی است که در ایران ارائه خواهند داشت. حدود 233 خلاصه مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود که آمار قابل‌توجهی را تشکیل می‌دهد.


وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان از اهمیت و گستردگی این کنگره دارد، چرا که در شرایط کنونی برخی از افراد کشورهای دیگر به سختی می‌توانند در چنین رویدادهایی حضور پیدا کنند. به همین روی امیدواریم کنگره‌ای با افتخار و در شایستگی جمهوری اسلامی ایران ارائه کنیم.
دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: در نظر داریم ثابت کنیم این حوزه در ایران علیرغم تمامی موانع، پیشتاز است و به دنبال حفظ این پیشتازی خواهد بود.

سومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای فناوری‌های کاربردی در پژوهش‌های سلولهای بنیادی، سلول‌ایمنی‌درمانی، ژن‌درمانی و ویرایش ژنی، اندام‌ واره‌ها در مدلسازی بیماری‌ها و تکوین، پرتوانی و بازبرنامه‌نویسی، زیست مواد‌ها و تجهیزات، مهندسی بافت، بانک سلولی، پیام‌رسانی سلولی و وزیکول‌های مشتق از سلول، کارآزمایی‌های بالینی و مداخلات مبتنی بر پزشکی بازساختی، تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر سلول و پزشکی بازساختی، مسائل اخلاقی، قانونی و اجتماعی  در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 7 لغایت 10 آذرماه 1397، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.