در ادامه تلاش های فناوران و پژوهشگران توانمند کشورمان، به تازگی سه دستاورد جدید و کاربردی در نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی ایران، رونمایی و کار خدمت رسانی به میهن با این دستاوردهای ایران‌ساخت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آسمان بامداد جزیره مرجانی کیش، در صبح 5آذرماه 1397، صاف تر و درخشان تر از همیشه آماده است تا میزبان هنرنمایی های فناوران صنعت هوایی و فضای ایران و کشورهای خارجی باشد.

با گرد هم آمدن مسوولان، فناوران، پژوهشگران و فعالان شناخته شده عرصه صنعت هوایی کشور، به سرعت افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی ایران کارش را آغاز می کند. خبر رسیده که اینجا قرار است اتفاق های خوبی بیفتد؛ قرار است بار دیگر، بخشی از حاصل تلاش شبانه روزی دغدغه مندان فناوری و خودباوری، رطبی شود در کام مردم شریف ایران.

این دستاوردهای ارزشمند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری، به همراه جمعی دیگر از مسوولان ارشد کشوری و لشگری، پشت روبان آبی رنگ ایستاده اند تا با گذر از آن، بی قراری و هیجان دیدنی جمع حاضر را فرو بنشانند برای دیدن سندی دیگر از افتخارات ایرانیان.


نخستین فناوری جدید ایرانی، LAP JOINTاست. این فناوری اتصال لبه به لبه است که مورد استفاده صنایع هوایی و هوانوردی و حتی دیگر صنایع قرار می گیرد. مهمترین استفاده از این فناوری قابلیت جداسازی دو فلز بعد از اتصال آن بدون آسیب رساندن به قطعه یا فلز است. بالگرد 212 اورژانس هم محصول دیگری است که در این مراسم رونمایی می شود. این محصول فناورانه، ساخته متخصصان صنعت هوایی است و منحصرا به بالگردی با ویژگی حمل بیمار و ادوات پزشکی توسعه داده است. قابلیت حمل چند برانکارد و سیستم های احیا(CPR) بیمار از ویژگی های آن محسوب می شود. اما فناوری سوم؛ محفظه احتراق موتور فوکر 100 است. این محفظه نیز از جمله فناوری های مهم در عرصه هوای است که به دست متخصصان و فناوران ایرانی ساخته شده است.


جلوه گری بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی
نمایشگاه صنعت هوایی ایران در دوره نهم خود پررنگ تر از دوره‌های پیشین ظاهر شده است و علیرغم سایه سنگین تحریم، نسبت به سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی را تجربه می کند.


در این نمایشگاه حضور بیش از ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی چشم می‌خورد و افتتاح پاویون فناوری‌های حوزه فضایی برای نخستین بار و در فضایی بالغ بر ۱۴۰۰ متر مربع یکی از ویژگی های منحصر به فرد نمایشگاه سال جاری است.


این رویداد با حضور دو تیم خارجی از کشورهای روسیه و لیتوانی با شکافتن آسمان کیش در کنار تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و هوا فضای سپاه، فضای هیجان انگیزی را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است.


نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 5 تا 8 آذرماه در جزیره کیش برپا است.

خبرنگار/ نفیسه کرمی