کارگردان انیمیشن «امین و اکوان» با اشاره به اینکه نمایش این فیلم به زودی در تهران آغاز می شود اعلام کرد داوران جشنواره جونیور فست از این انیمیشن تجلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، زحل رضوی کارگردان فیلم انیمیشن «امین و اکوان» با اشاره به موفقیت اخیر این انیمیشن در جشنواره جونیور فست جمهوری چک گفت: این اثر انیمیشن به تهیه‌کنندگی مهدی صفارپور گرچه در جشنواره جونیور فست جمهوری چک موفق به دریافت جایزه نشد ولی توانست توجه و تجلیل هیات داوران که شامل جان استیونسون از کشور آمریکا و کارگردان انیمیشن «پاندا کونگ فوکار»، جیتندرا میشرا تهیه کننده و کارگردان بیش از ۱۱۰ فیلم هندی و کامیلا بوکووا مدرس دانشگاه فیلمسازی پراگ را به دست آورد.

وی ادامه داد: جان استیونسون در ویدیویی که پس از اهدای جایزه به برگزیده جشنواره پخش شد، فیلم «امین و اکوان» را به دلیل قصه ای که توسط تیمی کوچک در شرایطی محدود و دشوار تولید شده است، درخور توجه دانست و گفت هیات داوران امیدوار است این فیلم در مجامع هنری بیشتر مورد توجه واقع شود.

این کارگردان انیمیشن بیان کرد: هرچند گمان می رفت این  فیلم به دلیل فضا و داستان بومی و ایرانی خود نتواند با مخاطب کودک اروپایی ارتباط برقرارکند ولی مورد توجه گروه مخاطبان کودک قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این فیلم در ابتدای سال میلادی بعدی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان کلکته حضور خواهد داشت.

رضوی در پایان گفت: «امین و اکوان» یک فیلم مستقل انیمیشن است و بدون دریافت کمک مالی و با هزینه بخش خصوصی تولید شده است. اگر چه محدودیت تولید در نتیجه نهایی تاثیرگذار بوده است، اما تمام تلاشمان را کرده ایم با به تصویر کشیدن داستانی جذاب همراه با موسیقی شاد و موزیکال جذابیت تصویری لازم را به وجود آوریم. امیدوارم مخاطبان کودک و نوجوان با دیدن این فیلم با رضایت خاطر از سالن سینما خارج شوند.

«امین و اکوان» که پخش آن را «شکوفا فیلم» برعهده دارد مدتی است در سینماهای شهرستان ها به نمایش درآمده است و به زودی در سینماهای تهران اکران می شود.

در خلاصه انیمیشن «امین و اکوان» آمده است: ۲ مرد جوان (امین و اکوان) یکی آرایشگر و دیگری رنگرز که هر ۲ در حرفه خود استاد هستند با کشتی به شهری می روند که از نظر جغرافیایی پرت و از نظر صنعت و پیشه محدود است بنابراین بازار خوبی برای کار دارد. هر ۲ تصمیم دارند زندگی جدیدی را شروع کنند.