با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، مجموعه رویدادهای چالش های فناوری با هدف شناسایی افراد توانمند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی باهدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار است، که تحت یک سری قوانین خاص و در جهت حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

در هرکدام از این رویدادها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرارگرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود. برای انتخاب چالش مسابقه کمیته‌ای از مجموعه‌های فعال در حوزه موردنظر تشکیل‌شده و با نظر این و تحت یک سری قوانین خاص چالش‌های مطرح‌شده تبدیل به یک یا چند مسئله قابل‌ارائه در مسابقات خواهد شد.
با توجه به چالش هدف، افراد فعال در حوزه موردنظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح‌شده جهت شرکت در رویداد شناسایی‌شده و دعوت می‌شوند.


مسابقات به‌صورت حضوری و طی یک روز ( ۱۲ ساعت ) برگزار می‌شود و افراد برتر همان روز جوایز خود را دریافت خواهند کرد. لازم به توضیح است ثبت‌نام در مسابقات به‌صورت تیم‌های دو الی سه‌نفره انجام خواهد شد.


در این راستا رویدادهای ICT Challenge در سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است به‌نحوی‌که حوزه برنامه‌نویسی در تاریخ 15 آذرماه و زبان‌های برنامه‌نویسی در تاریخ‌های 13 و 16 آذرماه برگزار خواهد شد. همچنین بر اساس برگزاری این رویداد، سال آینده وارد حوزه‌های جدید ICT خواهیم شد.