با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره «ایران ساخت» 2هزار و 857 اثر به دبیرخانه جشنواره ایران ساخت رسید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره «ایران ساخت» 2هزار و 857 اثر به دبیرخانه جشنواره ایران ساخت رسید. دبیرخانه این جشنواره پیش از رسیدن آثار به دست داوران و ارزیابی نهایی، پیش داوری را آغاز کرده است و ایران‌ساخت یک گام به مرحله اجرایی برای شناخته شدن برترین‌های هر بخش، نزدیک‌تر می‌شود.

بنابراین گزارش آثار در بخش‌های مختلف پیش‌داوری می‌شود. رسانه‌های دیجیتال، دیداری و شنیداری، ادبیات، هنر‌های تجسمی، ایده بازار و دانش آموزی نیز عناوین بخش‌های گوناگون دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت است. پس از این مرحله، آثار مرتبط با محورها و اهداف این جشنواره از نگاه داورها مشخص و داوری نهایی با حضور دبیران تخصصی و داوران هر بخش انجام می‌شود.

بخش دانش آموزی دومین دوره جشنواره فعالیت خود را ادامه می دهد تا شاهد رونق بیشتر ایران ساخت میان دانش آموزان و آینده سازان کشور باشیم. همچنین بخش عکس جشنواره نیزدر قالب جشنواره تصویرسال برگزار شد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

شایسته یادآوری است، ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل نیز همزمان با این رویداد 3 تا 6 دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران  برگزار می شود.