فن بازار ملی معاونت علمی فستیوال نوآوری‌های «از پساب تا آب» را به‌منظور رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب و راهکاری برای شیرین سازی آب برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز فن بازار ملی معاونت علمی با همکاری شرکت فرابورس ایران فستیوال نوآوری‌های حوزه پساب تحت عنوان از «پساب تا آب» را برگزار می‌کند. محورهای اصلی این فستیوال  راهکارهای تصفیه و شیرین‌سازی آب؛ فناوری‌های نوین در راستای استفاده مجدد از پساب؛ رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب است.

این فستیوال تخصصی به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها در حوزه آب و پساب از طریق معامله و جذب سرمایه‌گذار در بازار نوآوری فکری و با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی صنایع مختلف مربوط به حوزه آب و پساب برگزار می‌شود.

در این فستیوال، طرح‌ها و اختراعات حائز شرایط پس از طی کردن فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رو در رو (B2B) فراهم می‌شود.

در صورت حصول توافقات و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود خواهد داشت. در این فستیوال، مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به‌عنوان بازوی علومی حضور خواهد داشت تا مشاوره‌های لازم را جهت عملیاتی شدن فناوری‌ها ارائه دهد.

مزایای فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای نوآوران/صاحبان نوآوری و فناوری  وجود مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به‌عنوان مشاور علمی بر روی طرح‌ها و اختراعات؛ امکان تجاری‌سازی نوآوری از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت نوآوری؛ امکان رشد و توسعه تولید و بازار از طریق ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاران/صنعتگران است.

از دیگر دستاوردهای این رویداد برای شرکت‌کنندگان می‌توان به  استفاده از توانمندی مدیریتی و تولیدی در همکاری‌های مشترک برای توسعه و ارتقای نوآوری و محصول؛ وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایه‌گذاران؛ همکاری استراتژیک در زمینه توسعه بازاریابی و استفاده از ظرفیت و تجربه سرمایه‌گذاران/صنعتگران در بازارگردانی اشاره کرد.

مزایای فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای سرمایه‌گذاران/صنعتگران استفاده از نوآوری‌های بازار برای رفع مشکلات موجود در صنعت؛ امکان انتخاب از میان نوآوری‌های مختلف برای کاهش ریسک هزینه تحقیق و توسعه ؛ وجود بازوی علمی جهت صحه گذاری بر عملیاتی بودن راهکارهای پیشنهادی؛ کاهش دغدغه‌های صنایع در حوزه پساب‌های صنعتی و کاهش اثرات زیست محیطی آن؛ رصد فرصت‌های سرمایه گذاری در فناوری‌های موجود در حوزه استراتژیک آب خواهد بود.

مخترعان و نوآوران حقیقی و حقوقی که تمایل به حضور در این فستیوال را دارند، می‌توانند فرم ثبت نام را تکمیل و تا تاریخ 7 دی ماه 1397 به آدرس پست الکترونیک festival@techmart.ir ارسال کنند. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فستیوال به آدرس سایت  www.techfestival.ir مراجعه کرده و یا با شماره‌های  88398563 و 88395843 (شبکه خدمات نوآوری بومرنگ) تماس حاصل کنند.