معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به دعوت رسمی وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی، در راس یک هیات تجاری و فناور، با هدف افزایش همکاری های علمی و فناورانه با آفریقا و توسعه کسب وکار بین المللی شرکت های دانش بنیان ایرانی به کشور آفریقای جنوبی سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 46 نفر از مدیران صندوق های تامین مالی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد.

در این سفر که با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و گسترش کسب و کار بین المللی انجام شده  و به مدت 4 روز ادامه دارد، شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند. 

شرکت در نشست علم آفریقا و بازدید از نمایشگاه جانبی این نشست نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان ایرانی حاضر در این سفر است که نمایندگان این شرکت ها می توانند با حضور در این نشست با فضای فناوری، پیشرفت ها و نیازمندی های حوزه علم و فناوری قاره آفریقا آشنا می شوند.

آفریقای جنوبی با جمعیت و درآمد ناخالص ملی بالا با کشورهای متعددی در سراسر دنیا در حوزه اقتصادی و تجاری همکاری می کند. سفر هیات ایرانی و شرکت های دانش بنیان به آفریقای جنوبی نیز با هدف افزایش سطح همکاری ها و تجارت بین دو کشور صورت می گیرد.

این در حالی است که آفریقای جنوبی مهم ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می شود و این کشور جزء 4 کشور اولویت دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.