با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز نشست تجاری فناوری در آفریقای جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اتاق بازرگانی آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ، نشست تجاری فناوری بین شرکت های خصوصی ایرانی و آفریقای جنوبی آغاز شد. 


این نشست با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت های خصوصی بین دو کشور و انجام مذاکرات تجاری صورت می گیرد که این مذاکرات منجر به توسعه صادرات کالاهای ایرانی، انتقال فناوری و یا جذب سرمایه گذاری و همکاری مشترک بین دو کشور می شود. همچنین شرکت های ایرانی در این نشست مشترک، شرایط ادامه فعالیت در آفریقای جنوبی را بررسی می کنند تا در صورت تمایل این ارتباطات را توسعه دهند. شرکت در ضیافت سفارت  ایران در آفریقای جنوبی با حضور ایران مقیم وهماندیشی شرکتها ی دانش بنیان ایران از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در روز دوم سفر به آفریقای جنوبی است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین ایران و آفریقای جنوبی، در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران صندوق های تامین مالی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرده است.

در این سفر که با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و گسترش کسب و کار بین المللی از 19 آذرماه آغاز شده و به مدت 4 روزبرای شرکتهای دانش بنیان ادامه دارد، شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند.