رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان داخلی قانون جدید و اعتبارات بیشتر نمی خواهند پس هماهنگی بین دستگاه ها برای حل مشکلات آنها باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی قیمت و کیفیت کالا را دو فاکتور مهم در تصمیم گیری مردم در انتخاب کالا دانست و اظهار کرد: زمانی که تولید کنندگان بتوانند کالایی را با قیمت و کیفیت مناسب و قابل رقابت با کالای خارجی مشابه تولید کنند حتما مردم جنس ایرانی می خرند.

کیخا ادامه داد: البته به دلایلی همچون وجود مجموعه ای از سیاست ها سبب شده تا حصاری دور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی کشیده شود. از سویی به دلیل اطمینان تولیدکنندگان مبنی بر وجود بازار داخلی تلاشی برای بهبود کیفیت کالا نمی شود بنابراین می توان بازار داخلی رقابتی نیست.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگانی در داخل محصول با کیفیت و قابل رقابت تولید می کنند، بیان کرد: باید قوانین توصیب شده در مجلس و سیاست های دولت دست به دست هم دهد تا تولیدکنندگانی که کالای رقابتی تولید می کنند در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت، اقتصاد و کشاورزی باید وقت خود را برای واحدهای تولیدی صرف کنند چرا که ارزش آن را دارد که بتوانند مشکلات آنها را سر و سامان دهند تا بتوانند با تمام توان کار کنند و این خود باعث ایجاد شغل می شود.
به گفته کیخا، بیشتر تولید کنندگان مشکلات و دغدغه های خود را با سازمان دارایی عنوان می کنند و از مالیات های بالا شکایت دارند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: بازدیدهای انجام شده از 14 تا 15 مرکز تولیدی نشان می دهد میان مسائل و واقعیت های موجود در سطح جامعه و تولید کننده و سطحی که تصمیمات گرفته می شود، فاصله است.

به گفته کیخا، مدیران و تصمیم گیران باید وقت خود را صرف مسائل اصلی تولید کنندگان کنند. تولیدکنندگان داخلی قانون جدید و اعتبارات بیشتر نمی خواهند پس هماهنگی بین دستگاه ها برای حل مشکلات آنها باید افزایش پیدا کند. با این اقدام رونق تولید راحت تر می شود.
وی با بیان این که باید برای تولیدکنندگان زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود، گفت: برای حل مشکلات تولیدکنندگان مسوولان و دولتمردان و نمایندگان از نزدیک با مشکلات تولید آشنا شوند و از نزدیک این مشکلات را لمس کنند که وقتی می خواهند طرح و لایحه ای نوشته شود و یا قانونی تصویب بشود درست و منطقی و براساس واقعیت ها تصمیم گرفته شود.

رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی  نقش رسانه ها را در فرهنگ تولید مهم ارزیابی کرد و گفت: نمی توانیم منکر تبلیغات در حوزه فرهنگ سازی شویم که البته تبلیغ هزینه دارد که در این حوزه تولید کنندگان نپذیرفته اند که تبلیغات بخشی از هزینه های تولید است. تولیدکنندگان ما به دلیل انحصاری بودن بازاری که در اختیار دارند نپذیرفتند که بخشی از این هزینه ها را باید برای تبلیغ بگذارند و معرفی کالاهای خود.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.