معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با نالدی پاندور وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک و صندوقهای مالی فناوری به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد.

معاون علمی در روز سوم این سفر، باوزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی با هدف بررسی راه کارهای و توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین دو کشور و گسترش تعاملات علمی ونیروی انسانی متخصص دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از نمایشگاه علم و فناوری و موسسه فناوری نوآورانه آفریقای جنوبی ازدیگربرنامه های هیات تجاری و فناور همراه معاون علمی در سفر به آفریقای جنوبی است.

همچنین، معاون علمی در افتتاحیه مجمع علم جنوب آفریقا نیز سخنرانی خواهد کرد.

آفریقای جنوبی با جمعیت و درآمد ناخالص ملی بالا با کشورهای متعددی در سراسر دنیا در حوزه اقتصادی و تجاری همکاری می کند. سفر هیات ایرانی و شرکت های دانش بنیان به آفریقای جنوبی نیز با هدف افزایش سطح همکاری ها و تجارت  فناوری بین دو کشور صورت گرفته است.

شایسته یادآوری است که آفریقای جنوبی مهم ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می شود و این کشور جزء 4 کشور اولویت دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.