داوری نهایی بخش رسانه‌های دیجیتال دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت انجام شد و هیات داوران در این بخش برگزیدگان را مشخص کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، داوری نهایی آثار ارسالی به بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ایران ساخت انجام شد. وب سایت، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی، نرم افزار تلفن همراه، سامانه های هوشمند و بازی های رایانه ای حوزه های این بخش است که داوری بخش بازی های رایانه ای به بنیاد ملی بازی های رایانه ای سپرده شد.

حمید ضیائی پرور، ابوالقاسم خداوردی لو، علی کاشفی پور به همراه سید مرتضی موسویان (دبیر تخصصی این بخش) داوری آثار رسانه های دیجیتال را انجام دادند. همچنین امیر حسین اسدی به نمایندگی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در جمع داوران حضور داشت.

در نشست داوری بخش رسانه های دیجیتال موسویان اظهار کرد: در این دوره استقبال بیشتر و رشد ۲۰۰ درصدی ارسال آثار نسبت به نخستین دوره را شاهد هستیم که خود نشان از موفقیت این رویداد در حمایت از کالای ایران ساخت دارد.  آثار ارسالی در 3 مرحله غربالگری، نامگذاری و دسته بندی بررسی و در نهایت نیز داوری نهایی انجام شد.

وی ادامه داد: نفرات برگزیده در هر یک از بخش ها مشخص شدند اما در بخش سامانه هوشمند داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانستند. همچنین در بخش نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی نیز داوران اثری را به عنوان رتبه نخست انتخاب نکردند.
موسویان همچنین بیان کرد: قطعا با ارائه تعریفی دقیق تر از هر یک از حوزه ها در بخش رسانه های دیجیتال در دوره های آتی جشنواره شرکت کنندگان با شناختی دقیق تر در این رویداد حاضر می شوند که این خود باعث ارتقای سطح این رویداد می شود.

همچنین علی کاشفی پور داور این بخش نیز بیان کرد: نیاز است برای دوره های بعدی در این بخش تعریف مناسبی ارائه شود تا ابهامی که برای شرکت کنندگان وجود دارد رفع شود. بنابراین همین ابهام باعث شده بود با اثار متنوعی روبرو شویم که کار داوری و انتخاب آثار را سخت کرد. اما در نهایت با در نظر گرفتن مجموعه ای از پارامترها داوری انجام شد.

وی همچنین بیان کرد: آثار به خصوص در حوزه سایت و اپلیکیشن سطح کیفی خوبی داشت. البته در حوزه نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی که با وجود جریان وب و اینترنت حوزه ای قدیمی محسوب می شود آثار ارسالی متناسب با جریان فعلی تولید محتوا نبود.

بر اساس این گزارش، 264 اثر نیز در بخش رسانه های دیجیتال به جشنواره ارسال شد که در هر یک از حوزه های بازی های رایانه ای 48 بازی، سامانه هوشمند 11 اثر، شبکه اجتماعی17 اثر، نرم افزار تلفن همراه 90 اثر، نرم افزار چند رسانه ای 22 اثر و ب سایت 76 اثر  را شامل می شود. پس از داوری نهایی در هر یک از حوزه های وب سایت ، نرم افزار و تلفن همراه داوران 1 رتبه نخست و 2 اثر شایسته تقدیر را انتخاب کردند. همچنین در حوزه نرم افزارهای کاربردی چند رسانه ای تنها یک اثر شایسته تقدیر شناخته شد. در حوزه شبکه های اجتماعی نیز تنها یک اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. در حوزه سامانه های هوشمند نیز داوران اثری را انتخاب نکردند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.