به تازگی شکایت عجیبی بر علیه شرکت اپل به دادگاه ارائه شده که بر اساس آن اپل به علت دروغگویی در مورد ابعاد و تعداد پیکسل های گوشی های آیفون ایکس، ایکس اس و مکس باید غرامت بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از سی نت، این شکایت روز جمعه تقدیم دادگاهی در شمال کالیفرنیا شده است. بر اساس محتوای این شکایت اپل در تبلیغات بازرگانی خود به طور کامل در مورد ابعاد نمایشگرها و تعداد پیکسل های هر سه مدل تازه آیفون که امسال به بازار آمده دروغ گفته است.

اپل در برابر این شکایت هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.

در این شکایت ۵۵ صفحه ای به طور مفصل توضیح داده شده که اپل بخش هایی از قاب جلویی گوشی که فاقد هرگونه پیکسل است را هم به عنوان بخشی از نمایشگر منظور کرده است. شاکی با همین استدلال مدعی شده نمایشگر آیفون ایکس ۵.۸ اینچ نبوده و ابعاد آن در واقع ۵.۶۸۷۵ اینچ است که ۰.۳ اینچ کمتر از ادعای اپل است.

در بخش دیگری از این شکایت نامه تصریح شده که دقت آیفون ایکس ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل نیست و با توجه به کوچک تر بودن نمایشگر این گوشی از آنچه ادعا شده این دقت هم ادعایی دروغین است.

این اولین بار نیست که شکایاتی از این دست بر علیه اپل تقدیم دادگاه می شود. این شرکت قبلا هم به علت مشکلات نرم افزاری برخی مدل های آیفون، خم شدن این گوشی در زمان قراردادن آن در جیب عقب شلوار، خش افتادن سریع نمایشگر و غیره مورد پیگرد قضایی قرار گرفته بود.