وزیر اطلاعات ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایران ساخت مسئله ای مهم در موضوع حمایت از کالای ایران ساخت دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نواوری؛  به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، محمود علوی وزیر اطلاعات حمایت از تولید کننده ایرانی را شرط نخست برای توسعه و فرهنگسازی موضوع حمایت از کالای ایران ساخت دانست و اظهار کرد: ایجاد امنیت برای تولید کنندگان ایرانی و فعالان اقتصادی ایرانی مسئله مهمی است زیرا با وجود امنیت و اعتماد این افراد فعالیت سالمی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین امنیت را باید برای تولیدکنندگان کالای ایران ساخت ایجاد کرد تا معرض تعرضات قرار نگیرند در این صورت می توان از کالای ایرانی ساخت حمایت کرد.

علوی همچنین درباره ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی گفت: البته علاوه بر این موارد تولیدکنندگان داخلی نیز باید در مسیر افزایش کیفیت کالا و محصول خود قرار گیرند. در این صورت محصول تولیدی آنها قدرت رقابت با کالای خارجی مشابه خود را دارد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.