بنکسی سرشناس‌ترین هنرمند ناشناس جهان بار دیگر هنر خود را برای اعتراض به وضع موجود به کار گرفت و با اثری که خود آن را «خوشامدگویی فصلی» می‌خواند، صدای دادخواهی ساکنان شهری آلوده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از گاردین، اثر دیگری از بنکسی هنرمند ناشناس و جنجالی انگلیسی روی دیواری در یکی از شهرهای بندری این کشور سر برآورد. این گرافیتی چند روز قبل روی دیوار گاراژی در بندر صنعتی تالبوت سربرآورده بود و با توجه به ظاهر آن از همان ابتدا گمانه ها حاکی از این بود که بنکسی اثر دیگری از خود به جا گذاشته است تا اینکه خود این هنرمند با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام و وبسایت خود بر درستی این شایعات صحه گذاشت و هویت خود به عنوان نقاش این اثر را تایید کرد.

این گرافیتی در ۲ بخش و روی ۲ دیوار متقاطع کار شده است. در یک سمت کودکی مشاهده می شود که با کلاه و لباس زمستانی ایستاده و با دستانی از هم گشوده و دهانی باز از آنچه بارش برف به نظر می‌رسد شادمان است، اما قسمت متاثر کننده این اثر در سوی دیگر دیوار است که مشخص می شود این دانه‌های معلق در هوا، نه برف که خاکستر حاصل از سوختن آشغال و یا ضایعات است.

بندر تالبوت شهری صنعتی، مستقر در کنار کارخانه ذوب آهن است و یکی از آلوده‌ترین شهرهای بریتانیا است. در حقیقت سازمان جهانی بهداشت امسال گزارشی را منتشر کرد و این بندر را آلوده‌ترین شهر کل بریتانیا معرفی کرد، هر چند مسئولان شهر بعدا اعلام کردند که این سازمان از داده‌های نادرستی استفاده کرده و از این بابت عذرخواهی کرده است.

با این حال ساکنان تالبوت ماه‌هاست بابت آلودگی شهر و لایه ضخیمی از غبار سیاه که بر فراز این بندر جریان دارد و بر تمام خانه‌ها، کودکان، حیوانات و به طور کلی ساکنان شهر می‌نشیند شکایت دارند و خواستار رسیدگی فوری و جدی مسئولان امر هستند؛ شکایتی که تاکنون گوشی شنوای آن نبوده است.

حال این حرکت جسورانه و اعتراضی بنکسی، بار دیگر نام این بندر و مشکلاتش را سرتیتر خبرگزاری‌ها کرده و پای بسیاری از هواداران این هنرمند را نیز به تالبوت کشانده است، تا جایی که نیروهای پلیس و شهرداری برای جلوگیری از اختلال در عبور و مرور ماشین‌ها، محدودیت هایی در کنار این دیوار برپا کرده‌اند.

یان لویس صاحب گاراژ در مصاحبه با بی‌بی‌سی ولز ضمن ابراز خوشحالی خود از کشیده شدن این گرافیتی روی دیوار ملکش، اعلام کرده است که این اثر هنری به شهر تعلق دارد و از آن محافظت می کند.