به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اصلاح زیست بوم کارآفرینی کشور با فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان ممکن می شود. این مهم با اعتقاد به ساخت داخل ممکن می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  سورنا ستاری در افتتاحیه دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان را از اولویت های مهم و کلیدی این معاونت برشمرد و گفت:  فرهنگ سازی و ترویج حمایت از کالای ایرانی که از اولویت های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و جشنواره ایران ساخت در این راستا توانسته مسیری اثرگذار و راهبردی را بپیماید.

 وی افزود: کیفیت آثار ارسالی این دوره از جشنواره بهبود قابل توجهی داشته و میزان استقبال از این دوره نسبت به دوره پیشین افزایش داشته است. این روند باید ادامه یابد چراکه فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان امری نیازمند تداوم و استمرار است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به اولویت جدی و راهبردی کشور در گذار از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ایران‌ساخت اشاره کرد و افزود: یکی از بحث های جدی و مورد توجه معاونت علمی و فناوری، با توجه به شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مقوله ایران ساخت و کار و سرمایه ایرانی است.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه ایران ساخت کار بزرگی شکل گرفته است، افزود: کار هنرمندان در حوزه های مختلف که درگیر این نمایشگاه بودند، امسال نسبت به دو سال گذشته بهتر بوده است و فکر می کنم این روند فرهنگ سازی بایستی ادامه داشته باشد.

یکی از اهداف اصلی معاونت علمی و فناوری، فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان است که باید با اقداماتی همچون برگزاری این جشن ادامه پیدا کند تا فرهنگ نفتی را که سالیان سال در کشور سریع‌تر داشته است اقتصاد نفتی بر قوانین ساختارها و بروکراسی اداری  بازار بوده و موانع جدی را برای کسب و کارهای داخلی ایجاد کرده است.

 جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت در راستای اصلاح فرهنگ و ترقی به جامعه به حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان داخلی مهم و کلیدی است. بر همین اساس، ماموریت جشنواره ایران ساخت در راستای ترویج و آگاهی بخشی حمایت از کالای ایرانی، بعد از اختتامیه این دوره پایان نمی یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اهمیت اصلاح زیست بوم کارآفرینی. را یادآور شد و گفت: اصلاح این زیست بوم جزو اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. برای تغییر فرهنگ کآرآفرینی کشور نخست باید اعتماد به کالای ساخت ایران شکل بگیرد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، از امروز 4 دی ماه در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی»در خانه هنرمندان آغا به کار کرده است.

برنامه‌های متنوع و بخش‌های گوناگون این جشنواره، مشاهده آثار از امروز به مدت 4 روز  تا 8 دی ماه در خانه هنرمندان میزبان علاقمندان است.