برگزیدگان دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت در اختتامیه این رویداد معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از  ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، برگزیدگان 5 بخش هنرهای تجسمی، ادبیات، دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت  معرفی شد. بخش دانش‌آموزی این جشنواره تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و برگزیدگان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

ادبیات

 

بخش ادبیات در سه حوزه داستان کوتاه، شعر و مستندنگاری برگزار شد. در حوزه داستان این بخش، رضا احسان پور با اثر «آبی نیسانی» رتبه نخست، علی خضری با اثر «سماق ایرانی» رتبه دوم و مصطفی محمدی با اثر «رنگ طلا» رتبه سوم را از آن خود کردند.

 

در حوزه شعر این  بخش رتبه نخست از آن علی سلیمانی با اثر «مصرف غرور»، رتبه دوم محمدحسین مهدویان با اثر «فوتبال ایران-ژاپن» و رتبه سوم حسن حاتمی بهابادی با اثر «کاسب داخلی چند» شد.

 

حوزه مستندنگاری بخش ادبیات نیز جوایز اول تا سوم خود را به ترتیب به شرکت پویش داده نوین با اثر «شیوه مستندسازی در شرکت پویش داده نوین»، مهراب اکبری شهپر با اثر «بازیافت مواد تجدید حیات»، محمد بی‌طرفان با اثر «اندیشه مبارزه با استعمار و ترویج کالای داخلی در دوره قاجار» اهدا کرد.

 

ایده بازار

 

در بخش ایده بازار دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت جایزه نخست به شرکت مهندسی کاشفان نیلفام با اثر «پکیج فاضلاب بهداشتی و صنعتی» اهدا شد. جایزه دوم این بخش از آن شرکت الماس طب کاسپین با اثر «دستگاه کنتراست تراپی» بود. جایزه سوم را نیز محمدمهدی حاجتی با اثر «ساخت مولی کود ارگانیک از ضایعات کشاورزی» از آن خود کرد.

 

هنرهای تجسمی

 

بخش هنرهای تجسمی شامل سه حوزه پوستر، تصویرسازی و کارتون بود. در حوزه پوستر این بخش، رتبه نخست را میثم گل بابایی با اثر «زودتر بیدارشو!» از آن خود کرد. رتبه دوم به احمد وجدان نژاد با اثر «سفره ایرانی» تعلق گرفت. اثر «کالا سم تولید داخلی» از محمدعلی حلیمی دریافت رتبه سوم را برای اون به همراه داشت و رتبه چهارم نیز به نعیمه پاک‌نیت با اثر «نجاتش بدیم!» اهدا شد.

 

در حوزه تصویرسازی بخش هنرهای تجسمی هیئت‌داوران کسی را حائز رتبه اعلام نکردند. در حوزه کارتون این بخش به ترتیب جابر اسدی، مهدی عزیزی، محمود نظری و ناصر مقدم رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند.

 

رسانه‌های دیجیتال

 

بخش رسانه‌های دیجیتال دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت از 6 حوزه بازی‌های رایانه‌ای، سامانه هوشمند و آی او تی، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار تلفن همراه، نرم‌افزارهای کاربردی و چند رسانه‌ای و نیز وب‌سایت تشکیل شده بود.

 

در حوزه بازی‌های رایانه‌ای مهدی بهرامی با اثر «نگاره» رتبه نخست را دریافت کرد. تیم Electro Gryphon Game با اثر «شهرزاد» رتبه دوم را از آن خود کردند. همچنین رتبه شوم به شرکت توسعه گر شبیه‌ساز با اثر «مزرعه شمالی» تعلق گرفت.

 

در حوزه سامانه هوشمند و آی او تی بخش رسانه‌های دیجیتال هیئت‌داوران کسی را حائز رتبه اعلام نکرد. در حوزه شبکه‌های اجتماعی این بخش نیز شرکت پیشروان فناوری اطلاعات ویهان با اثر «شبکه اجتماعی پروفایل» شایسته تقدیر شناخته شد.

 

در حوزه نرم‌افزار تلفن همراه این بخش رتبه نخست از آن اثر «ایران اپس» از شرکت تدبیر گستران بهینه‌ساز شد. رتبه دوم را اثر «سیای همراه» از شرکت رهپویان خرد ایرانیان از آن خود کرد و رتبه سوم نیز به «اپ همگردی» اثر نیما محسنی تعلق گرفت.

 

سیدعلی محمدیه با اثر «زبان برنامه‌نویسی مستقل ET» در حوزه نرم‌افزارهای کاربردی و چند رسانه‌ای بخش رسانه‌های دیجیتال شایسته تقدیر شناخته شد. در حوزه وب‌سایت این بخش نیز شرکت کلان دانش سهند با اثر «فرادرس» رتبه نخست شناخته شد. رتبه دوم این حوزه مشترکا به سید مجتبی شریعتی با اثر «منظوم مرجع سینما و تلویزیون» و پوریا نوروزی با اثر «گلورین» تعلق گرفت.

 

دیداری و شنیداری

 

بخش دیداری شنیداری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت از 6 حوزه برنامه تلویزیونی و گزارش خبری، برنامه رادیویی، پویانمایی، فیلم کوتاه و دانشجویی، فیلم مستند، کلیپ و تیزر تبلیغاتی تشکیل شد.

 

در حوزه برنامه تلویزیونی و گزارش خبری این بخش رتبه نخست به اثر «منهای نفت (تولید و تجارت خرما)» از محسن رسولی اهدا شد. اثر «افراماکس» از حسین دهقان رتبه دوم را از آن خود کرد و اثر «ایرانیش» روح اله رحیمی رتبه سوم معرفی شد.

 

حوزه برنامه‌های رادیویی بخش دیداری و شنیداری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت برگزیدگان اول تا سوم خود را به ترتیب برنامه‌های «رویش»، «حمایت از صنایع کوچک» و «جنگ، آتش‌بازی» از مریم تقی زاده، هانیه پیرامی و حسین خلیلی نژاد معرفی کرد.

 

در حوزه پویانمایی اثر «کفش زرد» مسعود اسدی رتبه نخست را از آن خود کرد. رتبه دوم این حوزه به اثر «انتخاب با خودمونه» مجتبی احسانی تعلق گرفت و «کامی و کتی» اثر ایمان پورعلی رتبه سوم شناخته شد.

 

محمدامین شریفی و علی رحیمی با اثر «کارخانه» رتبه نخست حوزه فیلم کوتاه و دانشجویی بخش دیداری و شنیداری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت را کسب کردند. در این حوزه هادی فیروزمندی با اثر «گل ایرانی» دومین برگزیده و رضا نجاتی با اثر «تریبون» رتبه سوم را از آن خود کردند.

 

برگزیدگان اول تا سوم حوزه مستند این بخش به ترتیب مهدی عوض زاده، لطف اله جاویدی و مهدی همایونفر با آثار «مستند عالی‌نسب»، «من یک چوپانم» و «مجموعه مستند قیام الله» اعلام شدند. در حوزه کلیپ و تیزر تبلیغاتی بخش دیداری شنیداری نیز عباس مردای با اثر «شرکت نفت و گاز سرو» رتبه نخست اعلام شد. رتبه دوم به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اثر «خوب گوش کن ایرانیه» تعلق گرفت و رتبه سوم از آن اثر «درها» از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شد.

 

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.