پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی و فرهنگی "ایران ساخت" اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری ایران‌ساخت با توجه‌بخشی به ضرورت حمایت از کالا و کسب و کارهای ایرانی فرصتی برای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی فراهم آورده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت اظهار کرد: برگزاری این رویداد فضایی برای تبدیل تهدید به فرصت را در شرایطی که ایران با تحریم های مختلف از سوی دشمنان مواجه است فراهم می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: ساختن فرصت‌های ارزشمند از سخت‌ترین مانع‌ها، مهم ترین تجربه ای است که در زمان کنونی می توان به دست آورد. امروز کسانی که ادعای قدرت جهانی دارند نیز روزگاری از همین امتیاز استفاده کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از عدم انسجام داخلی کشور بهره برد و جنگ تحمیلی آغاز شد.

حناچی با بیان این‌که جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران‌ساخت توجه دوباره به کسب‌وکارها و محصولات ایرانی را اولویت قرار داده است، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی و با رهبری امام خمینی(ره) تهدیدهای گوناگون علیه کشور، به فرصت تبدیل شد. فارغ از خشونت هایی که در جنگ رخ می‌دهد، جنگ تحمیلی اعتماد به نفس جوانان کشور را بالا برد و منجر شد ایران روی پای خود بایستد، به گونه ای که امروز امکان تعرض به کشورمان وجود ندارد.

شهردار تهران همچنین بیان کرد: البته در شرایطی که امروز ایران در آن قرار دارد در کوتاه مدت نمی توان فعالیت زیادی انجام داد، اما می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با نگاه اقتصادی امکان فعالیت و توسعه حمایتها از تولیدکنندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها فراهم شود از این فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را برای متکی بودن به نیروی داخلی ببریم.

 

آثار منتخب "ایران ساخت" روی بیلبوردهای شهر تهران

به گفته وی "ایران ساخت" فضایی برای توجه به کالای ایرانی فراهم کرده تا با تکیه به توانمندی‌های داخلی و استفاده از ظرفیت ها از این شرایط سخت عبور کنیم و همچنین حناچی، شهردار تهران در این مراسم خبر داد که آثار منتخب جشنواره ملی فرهنگی هنری "ایران ساخت" با هماهنگی میان سازمان زیباسازی ودبیرکل جشنواره روی بیلبوردهای شهر تهران قرار می‌گیرد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان میزبان مخاطبان بود. مراسم اختتامیه این رویداد امروز ساعت 17 در تالار وحدت برگزار شد.