یک فضانورد هلندی در مصاحبه ای گفت هنگام حضور در ایستگاه فضایی بین المللی به طور اشتباهی با شماره خدمات اورژانس آمریکا تماس گرفته و این امر غوغایی در مقر ماموریت در زمین به پا کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از فاکس نیوز، یک فضانورد هلندی به طور تصادفی از فضا با شماره اورژانس آمریکا (۹۱۱) تماس گرفت و همین امر نیروهای امنیتی را به مقر هیوستن ناسا روانه کرد.

« آندره کوییپرز» هنگام وارد کردن شماره تماس برای ارتباط از طریقHQ با زمین، یک رقم اشتباه وارد کرد و به همین دلیل با خدمات اورژانس آمریکا تماس گرفت.

این رویداد به ایجاد تشویش در مرکز فضایی جانسون در تگزاس منجر شد و حتی نیروهای امنیتی پس از تماس به سرعت به این مقر سرازیر شدند. کوییپر در زمان برقراری تماس در ایستگاه فضایی بین المللی بوده است.

این فضانورد ۶۰ ساله در مصاحبه ای توضیح داد که هنگام شماره گیری اشتباهی رقم ۹ را فشار داده است. سپس سعی کرده با وارد کردن رقم ۰۱۱ تماس بین المللی برقرار کند اما صفر را وارد نکرده است.

 این فضانورد هلندی از غوغایی که به پاکرده بود خبر نداشت و یک روز بعد با دریافت ایمیلی متوجه اشتباه خود می شود.

 او در این باره می گوید: ایمیلی دریافت کردم که در آن نوشته شده بود: شما با ۹۱۱ تماس گرفتید؟

 این فضانورد آلمانی دو ماموریت انجام داده و در کل ۲۰۳ روز در فضا گذرانده است. به گفته او برقراری تماس با زمین از ایستگاه فضایی بین المللی بسیار ساده است.

کوییپرز در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی به ایستگاه فضایی رفت و درژوئن ۲۰۱۲ میلادی به زمین بازگشت.