تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی با صندوق کودکان ملل متحد یونیسف با رویکرد توسعه طرح‌های نوآورانه در حوزه کودکان و تقویت نوآوری‌های دانش‌آموزی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و ویل پارکس مدیر دفتر یونیسف در تهران رسید، طرفین بر حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه کودکان تأکید کردند.

 ویل پارکس مدیر دفتر یونیسف در تهران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به بازدید سه ماه گذشته خود از پارک فناوری پردیس معاونت علمی بیان کرد: بسیار خوشحالم که در مدت کوتاهی پس از بازدید این تفاهم‌نامه به تأیید وزارت امور خارجه ایران رسید و امروز توانستیم با بزرگ‌ترین پارک فناوری خاورمیانه سند همکاری را امضا کنیم.

 وی به برنامه بلندمدت همکاری یونیسف با دولت جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: در راستای این برنامه، حمایت از نوآوری‌هایی که به‌وسیله کودکان و یا برای کودکان انجام می‌شود، موردحمایت قرار می‌گیرد و پارک فناوری پردیس معاونت علمی نقشی مهم در تحقق این هدف ایفا خواهد کرد.

 مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از ایجاد فرصت همکاری با یونیسف امضای این سند را نقطه آغازی برای همکاری‌های مشترک برشمرد و افزود: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌هایی؛ ازجمله توسعه زیست‌بوم نوآوری، جایزه دانش‌آموزی نور و نمایشگاه اینوتکس تعریف و اجرا خواهد شد.

صندوق کودکان ملل متحد یونیسف، در دسامبر سال ۱۹۴۸ به توصیه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایجاد شد. فعالیت‌های یونیسف عمدتاً در جهت ارائه کمک‌های لازم و حمایت از کودکان در کشورهای درحال‌توسعه است.