معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای موبایل متعهد شدند تا نسبت به رفع مشکلات پوشش ارتباطی در جاده‌ها و مناطق روستایی استان مازندران تا دهه فجر امسال و درنهایت تا خرداد ۹۸ اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رگولاتوری، نشست هم اندیشی برای بررسی مشکلات ارتباطی استان مازندران با حضور حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری و برخی از مدیران این سازمان و اپراتورهای سیار برگزار شد.

در این نشست حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه استان مازندران از نظر وضعیت پوشش ارتباطی جزو استانهای خوب دسته بندی می شود، گفت: این استان از نظر جغرافیایی به دلیل کوهستانی بودن و تعداد و پراکندگی روستاها ویژگیهای خاصی دارد که کار اپراتورها را برای ایجاد و گسترش زیرساخت های ارتباطی و سرویس دهی سخت‌تر می‌کند.

رئیس رگولاتوری افزود: با توجه به توریست پذیر بودن این استان، بررسی‌ها نشان می‌دهد غالب مسافران در این استان در مقایسه با سواحل دریا، مناطق کوهستانی و جنگل ها را برای سفر و اقامت انتخاب می کنند و این موضوع ضرورت پوشش دهی مطلوب و سرویس رسانی در این مناطق را دوچندان می کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بررسی موانع و مشکلات ارتباطی استان مازندران گفت: پس از بررسی دلایل مشکلات، اپراتورها متعهد شدند برخی از مشکلات مربوط به پوشش ارتباطی در جاده ها و مناطق روستایی مازندران را تا دهه فجر سال جاری و برخی دیگر را تا خرداد ماه سال ۹۸ رفع کنند.

به گزارش مهر، نشست هم اندیشی مشکلات ارتباطی استانهای کشور در راستای همفکری و جلب مشارکت سایر دستگاهها و نهادهای دولتی برای رفع این مشکلات، با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت دوره‌ای در حال برگزاری است.