رئیس سازمان فضایی ایران به یکی از موفقیت های محققان کشور در جریان پرتاب ماهواره پیام خبر داد و گفت: برای اولین بار مراحل تزریق ماهواره در مدار رصد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری، مرتضی براری در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اشاره به پرتاب ماهواره پیام افزود: یک موفقیت دیگر همزمان با پرتاب ماهواره پیام برای حوزه فضایی کشور رقم خورد و برای اولین بار مراحل تزریق ماهواره در مدار پیش بینی شده، توسط رصدخانه پایش مداری اجرام فضایی در مرکز ماهدشت و رصدخانه سیار سازمان فضایی ایران مستقر در چابهار با موفقیت کامل رصد شد.

وی افزود: متخصصان نجوم سازمان فضایی ایران، برای اولین بار اقدام به برنامه ریزی و محاسبه استفاده از تجهیزات اپتیکی برای رصد ماهواره در زمان و موقعیت محاسبه شده (ارتفاع ۱۰ درجه و سمت ۱۳۱ درجه) کردند که علاوه بر موفقیت در ثبت تمام مراحل، دانش فنی این موضوع در کشور بومی شد، فرآیندی که تنها چند کشور معدود در جهان دانش فنی اجرای آن را دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با وجود این جوانان خلاق و مستعد، فردایی روشن در انتظار ماست، به آنها اعتماد کنیم و فرصت بدهیم، مطمئنا نتایج شگفت آوری رقم خواهند زد.