معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین معارفه و تکریم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای اسناد بالادستی کشور در حوزه علوم و فناوری‌های پیشرفته است و حرکت جدی جوانان در رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی ثمره پیگیری این اسناد است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری، سورنا ستاری در آیین معارفه و تکریم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نتیجه حرکت تحول‌آفرین کشور به سوی دانش‌بنیان و استارتاپی شدن را به ارمغان آورنده قدرت نرم و اقتدارآفرین برای کشور دانست و گفت: حرکتی جدید توسط جوانان خلاق و کارآفرین ایجاد شده است و تلاش‌ها برای گسترش زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی، قدرت نرم و اقتدار برای کشور به ارمغان می‌آورد.

ستاری با قدردانی تلاش‌های مخبر دزفولی دبیر پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واقعیت این است نهال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان که سال 86 روییدن گرفت، مرهون تلاش‌های افرادی چون دکتر مخبر دزفولی است.

وی با اشاره به نقش اسناد و مصوبه‌های این شورا در توسعه زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه علمی کشور گفت: اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان موفقی که تعدادشان کم نیست در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های پیشرفته فعالیت می‌کند که اسناد بالادستی پشتوانه حرکت آن‌ها است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، بر ضرورت شکل‌گیری مدل‌های جدید و مکمل حمایت از زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری تأکید کرد و گفت: باید مدل‌های جدیدی برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، استارتاپی و پژوهش‌های کاربردی تعریف شود؛ این احساس که در روند پیشین تحول رخ داده و جامعه آماده پذیرش و حمایت نوآوری است باید در جوان خلاق به وجود بیاید و این‌ مهم، با ترویج و توسعه سازوکارهای حمایتی سازگار با ماهیت نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی ممکن خواهد شد.

ستاری ادامه داد: بخش قابل توجه نخبگان و کارآفرینان ایرانی بازگشته به کشور در همین چند سال اخیر، به واسطه مدل‌های پویا و حمایتی بنیاد ملی نخبگان و نیز سازوکارهای حمایت از استارتاپ‌ها انگیزه و عزم بازگشت و ماندگاری را پیدا کردند. بخش عمده این افرد اکنون استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خود را دارند و ضمن ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی، در سپهر اقتصاد کشور نقش آفرین هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در توسعه مدل‌های یادشده افزود: کارهای زیادی برای توسعه سازوکارهای جدید هست که باید در تعامل میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی جامه عمل بپوشد. در این راه کاملاً آماده هستیم و امیدوارم همکاری با کمیسیون‌های این شورا به ایجاد یک راه جدید در رونق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منجر شود.

بر اساس این گزارش، آیین معارفه و تکریم محمدرضامخبر دزفولی دبیر پیشین و معارفه حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز سه شنبه 25 دی‌ماه سال جاری با حضور جمعی از مقامات و مدیران کشوری برگزار شد.

سیدرضا عاملی با تأیید مقام معظم رهبری به عضویت شورای انقلاب فرهنکی منصوب شد و حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس این شورا نیز طی حکمی، عاملی را به مدت چهار سال به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.