باوجود آغاز رایزنی‌ها برای ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۹۸،‌ احتمال تغییر سرگروه‌های سینمایی در آیین‌نامه اکران ۹۸ بعد از بررسی نهایی از سوی شورای صنفی اکران وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با نزدیک شدن به پایان سال ۹۷ و موعد انتخاب فیلم‌ها برای مهمترین و پرفروش‌ترین فصل اکران سال یعنی اکران نوروز ۹۸، کارگردانانی که آثارشان آماده اکران است، رایزنی‌هایی را برای قرار گرفتن در جدول اکران نوروز آغاز کرده‌اند.

در این شرایط بحث ترکیب سرگروه‌های سینمایی در آیین‌نامه اکران سال آینده حایز اهمیت است. به خصوص که با افزایش تعداد سینماهای استاندارد در شهر تهران، احتمال تغییر و یا افزایش سرگروه‌های سینمایی در سال آینده وجود دارد.

انتخاب سرگروه‌های سینمایی نیازمند داشتن شرایطی است که هر سال از سوی شورای صنفی اکران احراز و در آیین‌نامه اکران سال درج می‌شود. برای این منظور راندمان یک سال فعالیت سرگروه‌های فعلی هم بررسی می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره ترکیب سرگروه‌های صورت بگیرد.

شرایط جغرافیایی، بررسی عملکرد در زمینه جذب مخاطب، کارنامه اکران آثار در سال ۹۷ و کیفیت سالن سینمایی از جمله شرایط لازم برای انتخاب یک سرگروه است.

یکی دیگر از مسایل مهم هم این است که سرگروه موردنظر تا چه اندازه براساس سیاست‌ها و ارزش‌ها فیلم‌ها را اکران کرده باشد. اینکه یک سرگروه در طول سال گونه‌های مختلف سینمایی از جمله دفاع مقدس، کمدی و اجتماعی را در جدول خود داشته باشد، ‌ پارامتر بسیار مهمی است.


هرچند بستن قرارداد برای فیلم‌های نوروز ۹۸، بستگی به صدور پروانه نمایش برای فیلم‌ها دارد و تا زمانی که پروانه نمایش صادر نشود، نمی‌توان قرارداد فیلمی برای این بازه را قطعی دانست اما با تمام این شرایط آثاری هستند که از همین امروز سرگروه‌های سینمایی و صاحبان آثار برای اکران نوروزی آن‌ها به توافق نهایی اما پشت درهای بسته رسیده‌اند که حدس زدن این فیلم‌ها چندان هم سخت نیست!


خبرنگار : نفیسه کرمی