معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرده بود گفت: هدف ما گسترش اقتصاد دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرده بود گفت: هدف ما بسط و گسترش اقتصاد دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت ها است؛ بوشهر جزو استان‌های مهمی است که با زیرساخت‌هایی چون نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده دانشگاهی، گردشگری، نفت و گاز پتروشیمی و شیلات از حیث اقتصاد دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ستاری افزود اتفاقاتی این روزها در دانشگاه ها مراکز نوآوری و پارک های فناوری استان ها می افتد جزوه ارزنده ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نقش آفرینی برجسته کسب و کارهای دانش بنیان و فناور در سپهر اقتصاد کشور را یکی از مهمترین این دستاورد ها برشمرد و افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ شرکت است و سال گذشته درآمد این شرکت ها به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید؛ در سال جاری و سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، افتتاح مرکز نوآوری بوشهر بازدید از واحدهای فناور، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با نماینده ولی فقیه استان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان بوشهر است