یک مهندس کانادایی به نام تیلر بنت موفق به ساخت خانه ای کوچک به قیمت ۱۵ هزار دلار شده که از همه امکانات زندگی برخوردار بوده و با استفاده از کامیون به هر نقطه ای قابل حمل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، در سقف این خانه از یک سیستم گرمایشی خورشیدی ارزان قیمت استفاده شده است و تخت این خانه نیز با استفاده از اهرم و چرخ دنده های کار گذاشته شده بر روی دیوار قابل بالا و پایین بردن است تا در طول روز فضای بیشتری برای استفاده از منزل وجود داشته باشد.

خانه یادشده تنها ۱۳ متر مربع مساحت دارد و در ساخت آن از صفحات فلزی ارزان قیمت استفاده شده است. طول این خانه در حدود ۶ متر و عرض آن هم در حدود ۲.۶ متر است. ارتفاع این خانه در مرتفع ترین بخش به ۴.۱۲ متر و در کوتاه ترین بخش به ۲.۹ متر می رسد.

کل وزن این خانه ۳۵۳۸ کیلوگرم است و لذا بر روی تریلرهای کامیون های مختلف به راحتی قابل حمل است. زیرا حداکثر ظرفیت این تریلرها ۴۵۳۵ کیلوگرم است. البته بخش زیادی از این وزن مربوط به صفحات خورشیدی و باتری هاست.

از جمله مزایای این خانه می توان به فضاهایی مناسب برای استراحت و لم دادن، عایق بندی مناسب برای حفظ آرامش، نصب شبکه ای از لوله های انتقال آب گرم در سقف برای ایجاد گرما، سرویس بهداشتی و آشپزخانه با امکانات ضروری اشاره کرد. ساخت این خانه از ماه می سال ۲۰۱۸ آغاز شده و به تازگی به پایان رسید. البته هنوز مشخص نیست آیا قرار است نمونه های بیشتری از این خانه تولید شوند یا خیر.