تا به امروز بازکردن قفل گوشی های اندرویدی با بررسی چهره مالک گوشی ممکن نبود و قابلیت یادشده که به فیس آی دی شهرت یافته تنها در آیفون وجود داشته، اما تحولی اساسی در این زمینه در راه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از انگجت، مالکان گوشی های اندرویدی برای فعال کردن قابلیت یادشده مجبور به نصب برنامه های جداگانه یا استفاده از روش های دیگری بوده اند. اما معمولا این روش ها نیز امنیت زیادی نداشته و دور زدن بسیاری از آنها با استفاده از عکس مالک گوشی ممکن بوده است.

بررسی کدنویسی های انجام شده برای سیستم عامل اندروید کیو توسط برخی منابع نزدیک به گوگل نشان می دهد که این شرکت قصد دارد خدمات فیس آی دی یا باز کردن قفل گوشی را از طریق چهره کاربر به سیستم عامل مذکور اضافه کند.

نکته قابل توجه این است که می توان از این خدمات برای خرید اقلام مختلف و یا ورود به برنامه ها و اپلیکیشن های متنوع نیز استفاده کرد. به بیان دیگر این خدمات شباهت زیادی به فیس آی دی اپل دارد، اما در مقایسه با آن انعطاف بیشتری دارد.  

هنوز مشخص نیست اندروید کیو چه زمانی در دسترس علاقمندان قرار می گیرد، اما گفته می شود احتمال عرضه آن در اواخر تابستان وجود دارد. برای ارائه این خدمات باید حسگرها و سخت افزارهای تازه ای نیز برای گوشی های اندرویدی طراحی شود.