وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تصمیم فیلترینگ اینستاگرام از سوی دولت، گفت: هیچ امر حاکمیتی برای بستن اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به نقل قول کریمی قدوسی نماینده مجلس از وزیر ارتباطات که اینستاگرام به زودی فیلتر می شود، در توئیتر نوشت: نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست.

وی ادامه داد: هیچ امر حاکمیتی بر انسداد شبکه اجتماعی اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی تلگرام را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم؛ نمی دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.

به گزارش مهر، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر ارتباطات نقل کرده که گفته به زودی اینستاگرام را فیلتر می کنیم و رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.

وی در گفتگویی با خانه ملت اظهار داشت: «آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می‌کنیم. فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می‌دهم.»

قدوسی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون عنوان کرد:« حسن روحانی اجازه این کار را نمی‌دهد و رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.»

وی همچنین درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخه‌های فارسی تلگرام ندارد، نیز گفته است: «اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می‌برد و اختیاراتش را نفی می‌کند. تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه‌های حاکمیتی پیدا می‌کند و هیچکس نمی‌تواند بگوید فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای تاکید کرد: « کسانی‌که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت می‌کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می‌کنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند.»